Merkle med to «nøkkelrekrutteringer»
Dentsu-byrået Merkle ansetter to nye personer innen martech og strategi.
Kundeopplevelsesbyrået Merkle gjør to nye rekrutteringer, opplyser de i en pressemelding.
Birgitte Borkenhagen Flåten er ansatt som Consulting Director og kommer fra en Senior Manager-stilling hos Capgemini Invent.
Linda Aakernes er ansatt som Martech Solution Consultant og kommer fra en stilling som Senior Business Analyst i Capgemini.
– Vi opplever at flere og flere selskaper har søkelys på kundeopplevelse (CX) og martech, på tross av tøffere tider og økonomiske utfordringer. Vi ser at områdene vi jobber med er forretningskritisk for mange og vi er derfor veldig glade for å kunne rekruttere så dyktige mennesker inn i nøkkelroller hos oss, sier byråleder Michael Legendre.
Byrålederen skryter av bakgrunnen til sin nye Consulting Director, Borkenhagen Flåten.
– Birgitte har en unik bakgrunn og kompetanse som vi er veldig stolte av å få på teamet. Hun har jobbet i skjæringspunktet mellom teknologi, strategi og markedsføring i mange år både i byrå/konsulentsiden og på kundesiden.
Hun kan derfor lettere sette seg inn i kundenes problemstillinger, påpeker han.
– Det jeg liker godt med Merkle er kombinasjonen av strategi, teknologi, design og aktivering. At vi kan være en partner fra A til Å i dette spacet. Kundeopplever og martech går hånd i hånd, og der er Merkle solide, sier Borkenhagen Flåten.
Byråsjefen forteller at de lenge har ønsket Linda Aakernes på laget, som nå er ansatt som Martech Solution Consultant.
– Det er veldig spennende å få være en del av et raskt voksende selskap, der jeg også har fått mulighet til å forme min egen rolle. Både Merkle og jeg brenner for gode kundeopplevelser, noe som gjorde dette til en god match og dermed et naturlig steg videre for meg, sier Aakernes.