Katrine er tilbake hos Finn for andre gang: – En helt unik mulighet
I 15 måneder har hun jobbet i Kakadu – så kom drømmejobben hun ikke kunne la gå.
I 2016 begynte Katrine Øinæs Myrseth i Finn.no for første gang. Hun begynte først i rollen som digital rådgiver før hun deretter ble mediesjef, prosjektleder og Social Media Manager.
I seks år ble hun værende før veien gikk videre som markedsansvarlig i det norske startup selskapet Kakadu, som lager oppskrifter for hvordan man enklest mulig kan bruke digitale tjenester.
Nå er Myrseth «hjemme igjen» i Grensen i Oslo hos Finn.no.
– Jeg forlot egentlig aldri Finn med tanke om å skulle komme tilbake – men plutselig dukket det opp en helt unik mulighet jeg ikke kunne la gå fra meg, så derfor er jeg tilbake igjen, sier Myrseth til KOM24.
Selvgående fra første dag
Hun er ekstremt takknemlig for alle erfaringene hun tar med seg etter 15 måneder i Kakadu.
– Det har vært intensivt, spennende og hele tiden mye som skjer. Det er en av fordelen med å jobbe i et lite selskap – det er kort vei fra idé til gjennomførelse og man har på seg mange hatter til en hver tid. Er det noe man virkelig lærer seg i en mindre bedrift, så er det forretningsforståelse.
Markeds-gjengen hun forlot i Finn er den samme som sist, med unntak av ett nytt ansikt. Med seks års Finn-kjennskap i bagasjen, har hun raskt funnet seg til rette.
– Selv om lokalene er pusset opp og Finn og Schibsted Nordic Marketplaces har gjennomgått en omorganisering, kjenner jeg meg godt igjen her. Første dag var ikke som en typisk første dag i ny jobb, og onboarding har egentlig ikke vært nødvendig. Det er deilig å kjenne at jeg er selvgående og kan avlaste Hanne Lill.
Vil skape magi
Hanne Lill Johnsen hadde Myrseths rolle fram til hun rykket opp som markedsdirektør. Myrseth rapporterer til henne og har i tillegg personalansvar i Finns markedsavdeling, som teller 10 personer.
– Det er en fryd å vite at jeg skal få lede en energirik gjeng som er preget av høy fart, kvalitet og tett samarbeid. Det er mye kraft i markedsaktivitetene som gjennomføres, og det det er motiverende å se effekten av det vi jobber med og Finns rolle i den norske befolkningen.
det er kjennskap til selskapet og folkene som gir henne trygghet til å gå inn i rollen som markedssjef.
– Med den høyt presterende markedsavdelingen som har dyktige fagspesialister, samt Morgenstern og RED som sentrale samarbeidspartnere, føles det trygt å tre inn i en rolle med mye ansvar. Og i tillegg skal jeg jobbe tett med Johnsen, som har stått støtt i denne rollen i mange år før meg.
I tiden fremover skal Myrseth fortsette å ivareta markedsteamet og forsikre seg om at hver enkelt er motivert.
– Hvis folk er glade og har det bra – er det mye lettere å gi jernet. Og da oppstår det mye magi.
En leken merkevare
I tillegg kommer arbeidet med å utarbeide markedsstrategier og -kommunikasjon.
– Dette vil sikre at vi løser alle de oppgavene som kreves. En slik jobb er aldri monoton – og her blir vi aldri utlært. Det trigger meg.
Tiden i Kakadu har lært henne å sjonglere mange ulike fagdisipliner.
– Man må være kreativ og blir veldig god på å snu seg i startup-tilværelsen. Har man en blokkering eller brems, er mentaliteten at det alltid finnes en annen løsning.
I en større organisasjon som Finn der man har ressursene og kapitalen, kan det være lengre beslutningsprosesser på ting.
– Men til gjengjeld har man veldig stor gjennomslagskraft. Finn er en fargerik og leken merkevare som mange har et forhold til og som folk snakker uoppfordret og positivt om i hverdagen.