
Coca-Cola feirer det norske vintermørket i ny kampanje
«Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet.
I Norge, og andre nordiske land, er folk vant til vintermørket, og forholder seg til det på en spesiell måte, skriver Coca-Cola i en pressemelding.
I sin nye kampanje, «Pick up a Coke, light up the dark», feirer de nettopp dette: det nordiske vintermørket, og hvordan nordmenn lever med det gjennom hele vintersesongen.
– Dette har inspirert vår nye kampanje. I denne feirer vi alle som hver dag både ser, søker og skaper muligheter – alene og i fellesskap – selv om vintermørket kan virke påtrengende, sier Magnus Emil Furnes, markedskoordinator i Coca-Cola Norge.

Kampanjen er spesielt utviklet for det nordiske markedet, og Norge er første land ut med sin versjon.
«Pick up a Coke, light up the dark»-kampanjen inneholder flere ulike elementer.
– Gjennom denne kampanjen kombinerer vi fysiske og digitale opplevelser, som unike CGI-videoer og utendørs lystunneler. Det er også laget «limited edition» selvlysende bokser, sier Furnes.
Han legger til at selskapet også samarbeider med merkevareambassadører, og annonserer på både digitale plattformer og utendørs, i løpet av kampanjen.
– Selve finalen er at vi andre helgen i mars inviterer folk til en musikalsk vinteropplevelse i Hemsedal. Da samler vi venner, og skaper nye bekjentskaper, gjennom gleden av ski, musikk og lysshow inn i den mørke natten. Gjennomføringen er i samarbeid med Skistar, Destinasjon Hemsedal og Stavkroa, sier Furnes.
Produksjonen av kampanjeelementene er gjort i samarbeid med Uncommon Creative Studio, BIRTH og Redgert Comms.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no