Slik kan den nye digitale plattformen til Natur og Ungdom se ut. Dinamo har oppdraget som skal utforme plattformen. Den nye digitale plattformen er enda ikke lansert.

Dinamo skal bygge Natur og Ungdoms nye digitale plattform

Plattformen skal være effektiv, skaffe nye medlemmer og fremme de viktige sakene de arbeider for.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Kommunikasjonshuset Dinamo har fått oppdraget om å utforme Natur og Ungdoms nye digitale plattform.

– Vi i Dinamo er litt mer enn snittet opptatt av bærekraft, og følger godt med i det digitale universet. Derfor var ekstra stas når ungdomsbevegelsen Natur og Ungdom valgte oss til sin nye digitale plattform, forteller seniorrådgiver i Dinamo, Bjørn Tore Stig til KOM24.

Natur og Ungdoms digitale plattform skal stå seg over tid og oppfattes som relevant hos målgruppene, spesielt ungdom. Også skal den koste minst mulig.

Seniorrådgiver i Dinamo, Bjørn Tore Stig.

– Pengene bør brukes på å aksjonere. Men med den nye plattformen kan de også aksjonere digitalt.

Ny digital plattform

Oppdragsbeskrivelsen forklarer at plattformen skal være effektiv, skaffe nye medlemmer og fremme de viktige sakene de arbeider for.

Miljøorganisasjonen ønsker også at plattformen skal levere på forventningene brukerne har i sine ulike kontekster. Alt fra pur unge miljøinteresserte, lokale aktivister til journalister og myndigheter.

–Dette krever godt innsiktsarbeid og tydelig arkitektur, i tillegg til relevant og søkemotoroptimalisert innhold, god begrepsbruk og intuitiv navigasjon, avslutter Stig.

Peker på mulig løsninger

Natur og Ungdom er den største miljøorganisasjonen for unge i Norge. De har over 9000 medlemmer, fordelt på over 60 lokallag som jobber med miljøsaker der de bor.

Organisasjonen er opptatt av å ikke bare peke på utfordringene, men også peke på mulige løsninger og presse politikere og selskaper til å ta sin del av ansvaret for at problemene skal løses.

Powered by Labrador CMS