I år blir kundeutbytte fra Sparebanken Vest enda mer personlig – i samarbeid med Trigger

Trigger og Sparebanken Vest med personlige hilsener

Hvor mye hver enkelt kunde får blir kommunisert til dem via en personlig film.

Publisert

– I år skal vi gjøre kundeutbytte enda varmere og enda mer personlig, og også synliggjøre hvor mye kundeutbytte faktisk betyr når det nå utbetales for sjette år på rad, sier Øyvind Harkestad, merkevaresjef i Sparebanken Vest.

Det er andre året på råd at Sparebanken Vest sender ut personaliserte videoer til kundene. 

Filmene er produsert av Sølvrev og Seen This, og i år har de tatt personaliseringen til et nytt nivå.

– Siden dette er andre året Sparebanken Vest sender ut en personlig film til alle som mottar kundeutbytte, følte vi det var viktig å lage noe som var litt ekstra personlig, ned til de minste detaljene. Gjennom filmen skjuler det seg derfor noen skjulte overraskelser som man gjerne ikke legger merke til ved første øyekast, sier Sigurd Fossen, regissør i Sølvrev.

I filmen får kunden sitt eget navn på et brev som ligger på en pult som også er tilpasset kunden ut ifra alderen deres. 

Et stempel på frimerket viser hvilket område og lokalkontor de tilhører og innklippsbilder fra kundens nærmiljø. I tillegg foreslås det hva man kan bruke utbyttet på, sammen med summen av årets utbytte og en totaloversikt over tidligere års utbetalinger.

Kreativ leder i Trigger, Bjørnar Thorsen, forteller at tanken bak personifiseringen av filmene er å gjøre en stor og sammensatt sum mer nær og engasjerende. Sparebankmodellen er sentralt i alt Sparebanken Vest gjør, og derfor er det ekstra viktig å inkludere kundene deres i kommunikasjonen.

– Sparebankmodellen betyr jo at det er kundene som eier banken. Forhåpentlig kjenner man ekstra på det når man mottar sitt personlige utbytte og ser hva man faktisk bidrar til i lokalsamfunnet, sier Thorsen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS