Fete Typer skal utvikle merkevaren til Blå Kors
Typene skal videreutvikle merkevaren og den visuelle identiteten til organisasjonen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Blå Kors har gitt Fete Typer oppdraget med å videreutvikle merkevaren og den visuelle identiteten for organisasjonen. Målet er å knytte de mange ulike tilbudene og virksomhetene inn under én og samme merkevare.
Blå Kors er for mange synonymt med lavterskel rusbehandling på gata, men organisasjonen er så mye mer enn det. Blå Kors har behandlingsinstitusjoner, poliklinisk virksomhet, arbeid for barn og unge, videregående skoler, arbeidstrening, gatenære tiltak, boligtiltak, lokale stiftelser og foreninger med mer. Blå Kors er heller ikke bare opptatt av alkohol og annen avhengighet, men retter seg i økende grad inn mot arbeid for barn og unge.
– Over tid har mange av våre virksomheter av ulike grunner fått egne navn og logoer som ikke knytter dem til Blå Kors. Nå ønsker vi å skape et mer nyansert og helhetlig bilde av hvem vi er, og da ønsker vi å samle alle virksomhetene under én felles merkevare, sier markeds- og kommunikasjonssjef i Blå Kors Katrin Solbakken.
I arbeidet med å finne en samarbeidspartner for arbeidet med å utvikle merkevaren var de i dialog med flere byråer, men valget falt til slutt på Fete Typer.
– Fete Typer framstår som en meget solid og seriøs leverandør med erfarne og dyktige mennesker som går til oppgaven med et ekte engasjement. Det er akkurat det vi trenger, sier Solbakken.
Det er en stolt og glad byråleder i Fete Typer, Mette Brekke-Hansen, som ønsker Blå Kors velkommen som kunde.
– Det blir en spennende oppgave å kunne bidra til å utvikle merkevaren og utvide kjennskap og kunnskap til hva Blå Kors gjør. Vi har virkelig fått øynene opp for viktigheten av det arbeidet de gjør, ikke bare for mennesker som sliter med avhengighet og rus, men for alle rundt dem også, opplyser Brekke-Hansen i en pressemelding.