– Sammen kan vi være en positiv motvekt til det store kjøpepresset, sier administrerende direktør i Fana sparebank, Lisbet K. Nærø om «Fargerik November».

Fana Sparebank kutter all betalt markedsføring i november: Arrangerer «Fargerik November»

Ved å fokusere på gjenbruk og sirkularitet ønsker banken å ta avstand fra kjøpepresset.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Banken lanserer i år «Fargerik November» som en motvekt til Black Friday og tilsvarende tilbudskampanjer. I hele november måned vil det ikke bli brukt en krone på markedsføring.

– Vi oppfordrer flere bedrifter til å bli med på Fargerik November, hvor de også finner gode formål som de kan støtte. Sammen kan vi være en positiv motvekt til det store kjøpepresset, sier administrerende direktør Lisbet K. Nærø, i en melding.

Hun sier det er utfordrende å jobbe mot å nå FNs bærekraftsmål, og slår fast at det er viktigere enn noen gang.

– I rapporten til Circular Norway sies det at 2,4 prosent av norsk økonomi er sirkulær. Vi har et felles ansvar for å fokusere på gjenbruk.

Markedsbudsjettet går til gjenbruksbutikken Loppeliten. Ved å fokusere på gjenbruk og sirkularitet ønsker banken å ta avstand fra kjøpepresset, og inviterer samtidig andre til å delta på Fargerik November fremfor Black Week.

Loppeliten er et gjenbrukskonsept i Fyllingsdalen som tilbyr kjøp og salg av brukte barneklær og utstyr.

– Det betyr mye for oss at Fana Sparebank har valgt å støtte Loppeliten og gi oss disse midlene. Det gleder oss at større aktører ser verdien i gjenbruk! For oss som har hatt en ekstra motbakke i oppstartsfasen gir dette oss både motivasjon og midler til å satse videre, og utvikle konseptet vårt i Bergen! Vi er utrolig takknemlig, sier daglig leder i Loppeliten, Hanne Wollan.

Powered by Labrador CMS