Bilde fra topp venstre: Halvor Nordrum, Marie Steen, Truong Vu Pham, Brit Lisa Skjelkvåle, Svein Haakon Lia, Christoffer Nøkleby, Nicolo Sattin, Karenina Kriszat, Hanne Lise Skjeklesæther.

Bleed skal hjelpe Naturhistorisk museum med en ny visuell identitet

– En spennende oppgave både designfaglig og merkevarestrategisk.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Naturhistorisk museum er i ferd med å pusse opp egen identitet. Målet er å tydeliggjøre merkevaren med tanke på merkevarehierkarki og visuelt design. I den anledning har de søkt hjelp hos Bleed.

Det skriver administrerende direktør i Bleed, Christoffer Nøkleby, i en pressemelding.

- Vi ønsker å styrke identiteten til Naturhistorisk museum. Vi er allerede blant de mest besøkte attraksjonene i landet og har som ambisjon å være den viktigste formidler av naturmangfold i Norge. Vi har hatt et godt samarbeid med Bleed og er spente på det endelige resultatet, uttaler Brit Lisa Skjelkvåle, direktør ved NHM.

Naturhistorisk museum en del av Universitetet i Oslo og har som oppgave å formidle kunnskap om, og forske på naturens mangfold. I tillegg tar museet vare på Norges største naturvitenskapelige samling med over 6 millioner objekter.

Museet består av Geologisk og Zoologisk museum, Botanisk hage og nykommeren Klimahuset - Nordens første utstillingshus om klima og klimaendringer som åpnet i 2020. Museet ønsker å gjøre merkevaren tydeligere, både med tanke på Bleed har fått oppdraget med å hjelpe i prosessen.

Målet med prosjektet er å bidra til at den visuelle identiteten oppleves like naturlig og relevant for alle museets målgrupper som spenner fra barnefamilier, ungdom og voksne med ulike interesser og kunnskapsnivå.

– Naturhistorisk museum er anerkjent universitetsmuseum. Det er en spennende oppgave å få bidra med merkevarestrategi og design, og skape en ny og tydelig visuell identitet, skriver partner og kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia, i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS