Hemsedal har fått ny visuell profil: – Vi skal befeste vår posisjon som Norges råeste fjelldestinasjon
Hemsedals nye merkevarestrategi fokuserer på samspillet mellom fastboende, tilreisende og naturen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
For mange regnes Hemsedal som landets mest komplette alpine skidestinasjon. Nå har Hemsedal ambisjoner om å bygge samme status blant fjellfolk året rundt.
I den anledning har Bleed utviklet ny visuell identitet og webside for destinasjonen, opplyses det om i en pressemelding.
– Det har vært en spennende prosess og Bleed har virkelig forstått hva vi ønsker å kommunisere. Det har vært mange runder og gode diskusjoner underveis, og vi er veldig fornøyd med sluttresultatet, sier Hanne Morud, Marketing & PR Manager i Destination Hemsedal i meldingen.
Den nye visuelle identiteten er en del av arbeidet med Hemsedals nye merkevarestrategi, som fokuserer på samspillet mellom fastboende, tilreisende og naturen.
– Vi skal befeste vår posisjon som Norges råeste fjelldestinasjon, av og for lidenskapelige fjellfolk. I merkevarestrategien og profilen har vi lykkes med å fange Hemsedalspulsen – energien, stemningen og livsstilen som våre gjester kommer for å oppleve, og som gjør det til et privilegium å bo i Hemsedal, sier daglig leder i Destination Hemsedal, Richard Taraldsen i samme melding.
«Visuell puls» er et bærende element for identiteten. Det skal representere den frigjørende effekten av fjellene og energien til aktivitetene som tilbys. Bleed forteller at hver visuelle puls er unik og legemliggjør det de kaller «Hemsedal-følelsen». Gradienter brukes også som et aktivt element til foto for å forsterke følelsen og energien til aktivitetene. Det typografiske systemet har en dynamisk funksjon, som underbygger friheten til å leke med komposisjoner og utrykk.
– Hemsedal er et rått reisemål med kvalitetsopplevelser som tilbys i en inkluderende, leken og uformell atmosfære. Fra spenningen med adrenalinrush til det stille i naturen; den befriende effekten av fjellene på sin egen, unike måte. Ved å legge frem et dristig grafisk system som BFTR 1 6 May 2021 fremhever de forskjellige legendariske opplevelsene fra regionen tar nye visuelle identiteten sikte på å fange hele bildet av Hemsedal, sier Dag Laska, partner og kreativ leder i Bleed.
Den nye merkevarestrategien er utviklet av Hemsedal Turisttrafikklag og Gyger, med rådgivning fra Bleed. Visuell identitet og webside er designet av Bleed, mens Avento har vært ansvarlig for teknisk utvikling.