Thomas Høgebøl (Executive Chairman, NoA), Miska Rajasuo (CEO, Bob the Robot), Tom Jacobsson (CEO, DK&A), and Mikael Jørgensen (Group CEO, NoA).

NoA etablerer seg på det finske markedet: – En fullverdig nordisk spiller

Vil ha mer enn 140 ansatte i Finland som betjener kunder lokalt, regionalt og internasjonalt.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tirsdag ekspanderte NoA – The North Alliance sitt forretningsområde til Finland hvor Bob the Robot og Dunning, Kruger & Associates (DK & A) blir de første selskapene i NoA Finland.

– Ved å gå inn i det finske markedet blir vi en fullverdig nordisk spiller. Bob the Robot og DK & A er begge ledende aktører innenfor sine respektive områder, sier arbeidende styreleder og grunnlegger av NoA Thomas Høgebøl, i en pressemelding.

Sammenlagt vil NoA ha mer enn 140 ansatte i Finland som betjener kunder lokalt, regionalt og internasjonalt.

– Bob the Robot er det ledende og et av de mest prisbelønte kreative reklamebyråene gjennom de siste 10 årene, mens DK & A til sammenligning er en nykommer som leverer enestående digitale produkter og tjenester.

Videre i meldingen heter det at oppkjøpet av disse selskapene i det finske markedet er et bevis på NoAs unike forretningsmodell og organisasjonsstruktur.

Nøye vurderte selskaper

NoA har en nøye planlagt strategi når det gjelder å invitere nye selskaper om bord, forklarer konsernsjef i NoA, Mikael Jørgensen:

– Når vi planlegger vår vekst – og i dette tilfellet vår ekspansjon til Finland, bruker vi en «playbook» til å vurdere selskaper. Vi så at både Bob the Robot og DK & A var perfekte matcher da de begge leverer eksepsjonelt arbeid og resultater for sine kunder. Samtidig har de en kultur som fremmer samarbeid og støtter ekte, godt håndverk. Det er akkurat dette tankesettet som kreves for å bli en del av NoA-familien.

Bob the Robot har vunnet tre av de siste fem Grand Effies i Finland.

– Vi gleder oss til å kunne eksportere finsk kreativitet på toppnivå ved å hjelpe våre nåværende kunder med å lykkes også utenfor landets grenser samt å kunne betjene utenlandske kunder side om side med de beste kreative byråene i Norden. Vi kunne ikke fått en bedre partner enn NoA når vi nå skal ta steget ut i det internasjonale markedet, sier administrerende direktør i Bob the Robot, Miska Rajasuo.

Og beskriver partnerskapet som en «perfekt match».

– Vi deler de samme verdiene og kreative visjonene for fremtiden, og vi er begge lidenskapelig opptatt av å skape målbar effekt for våre kunder.

Byrået ble stiftet i 2002 og har i dag 70 ansatte.

Mye til felles med NoA

Administrerende direktør i DK & A, Tom Jacobsson synes dette er et spennende neste steg for DK & A.

– Vår lidenskap for mennesker, kultur og produkthåndverk har mye til felles med NoAs samarbeidskultur og kjærlighet for håndverk. På denne måten får vi internasjonal rekkevidde og tilgang til en langt bredere skala av ferdigheter og talent. Med NoA har vi enda bedre forutsetninger og muligheter til å levere Minimum Viable Magic til våre kunder over hele verden.

DK & ADK & A designer og skaper digitale produkter og tjenester og ble grunnlagt i 2016 og har 75 ansatte i Helsinki, Oulu, Wrocław, Polen og Tyskland.

Begge byråene fortsetter med sine egne merkevarer som heleide datterselskaper av NoA Finland.

NoA ble grunnlagt i 2014 og sysselsetter rundt 1200 mennesker i Danmark, Sverige, Norge, Polen og nå Finland, og består av & Co., Åkestam Holst, Anorak, North Kingdom, Bold, BKRY, NoA Consulting, NoA Ignite, NoA Connect, NoA Health, Unfold, Axenon Scienta, Agitec, Bob the Robot og DK & A.

Powered by Labrador CMS