
DAYTWO inn som partner i Kongsberg Agenda
Design- og teknologibyrået signerer treårig avtale med teknologifestivalen
– Partnerskapet er en naturlig formalisering av det arbeidet vi har jobbet med siden etableringen av teknologifestivalen, sier Børge Vike SandengenBørge Vike Sandengen, daglig leder i DAYTWO, i en pressemelding.
Samarbeidet startet tre måneder før første gjennomføring i 2022, med en designsprint. Siden har DAYTWO utviklet eventsoftware, apper, nettsider og festivalens visuelle profil.

– Å jobbe så tett med eiere og øvrige samarbeidspartnere gjør noe med hele teamet hos oss i DAYTWO, sier Sandengen.
Han berømmer programkomiteen for det han omtaler som en formidabel jobb med å sette agenda.
– Uten deres visjonære og modige leder for tjenesteutvikling og kommunikasjon, Sverre Engelstad, er jeg redd ambisjonen for merkevare- og digitalisering fort kunne blitt like blodfattig som Arendalsuken kritiseres for.
Ifølge pressemeldingen hadde festivalen i fjor rundt 20 000 besøkende, over 300 arrangementer og en vekst på over 30 prosent fra året før. I 2025 er det ventet ytterligere vekst, med utvidede formater og økt geografisk nedslagsfelt.
– Kongsberg Agenda er viktig. Teknologi er viktig. Nettverk og samarbeid er viktig. Derfor har vi valgt å bidra inn i festivalen videre også som partner, sier Sandengen.
Alle fora og aktiviteter er gratis på Kongsberg Agenda. Det er åpne debatter, fagsamtaler, konserter og felles samlingsplasser. Det gjennomføres hachatons og tenketanker – workshops og interaktive opplevelser.
– DAYTWO utfordrer oss. Med en kreativ tilnærming og gjennom smart bruk av teknologi, spares tid og vi sikrer helhetlige kundeopplevelser for besøkende og partnere. Vi liker å overraske og skape litt «sirkus», avslutter Sverre Engelstad, Markeds- og kommunikasjonssjef i Kongsberg Agenda.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no