Teamer opp igjen etter åtte år: – Perfekt anledning
Saga har valgt Molo&Co som ny byråpartner. Det ble også en mulighet for to tidligere forretningspartnere å samarbeide igjen.
Etter å ha takket nei til å kjøpe ut SMFB fra SMFB Dinamo i fjor høst, tok det ikke lang tid før reklameproffen Oscar Michaelsen så en ny mulighet.
Han startet Molo&Co – et tverrfaglig kreativt kollektiv som skal jobbe smalere, smartere og tettere på kundene sine.
– For trenger alle oppdragsgivere virkelig et helt byrå, når man egentlig bare har behov for et kjerneteam med noen som kan tenke smart strategisk og kreativt sammen? spør Michaelsen.
Da det nye selskapet Saga skulle velge byråpartner, falt valget på Molo&Co.
– I alle mine år på kundesiden har jeg jobbet på tvers av mange ulike strategiske og kreative miljøer, og det var klart for meg at vi denne gangen ikke trengte et helt byrå, sier Bosse Langaas, Managing Director i Saga, i en pressemelding.
Så langt har Molo&Co bistått i utviklingen av Sagas strategiske plattform, navn, identitet, nettsider og kommunikasjon.
Startup innen legal tech
Saga tilbyr en tjeneste som gir juridiske avdelinger nye muligheter til å forbedre sin praksis.
– Det skulle bare mangle at vi også tenker nytt når det gjelder samarbeidsmodellen for branding av selskapet, sier Langaas.
Michaelsen fra Molo&Co peker på hvordan kunstig intelligens har begynt å transformere mange bransjer, og juss er intet unntak.
– Jurister og advokater står overfor nye muligheter og utfordringer i møte med teknologi som kan revolusjonere måten lovarbeid utføres på, fortsetter han.
Teamer opp igjen
Prosjektet ble også en mulighet for to tidligere forretningspartnere å samarbeide igjen etter åtte år:
– Oscar og jeg var partnere da vi drev kommunikasjonsbyrået Frank sammen. Vi hadde jobbet sammen i 15 år da jeg bestemte meg for å flytte til København. Etter åtte år i København som blant annet strategidirektør i Bold Cph, bestemte familien seg for å returnere til Oslo, forteller Lee Cartmell.
– Vi har selvsagt fulgt hverandre gjennom disse årene og da dette prosjektet dukket opp, tenkte vi begge at det var en perfekt anledning å teame oss opp igjen, fortsetter Michaelsen.
– Vi deler nok mange av de samme erfaringene og tankene om hvordan fremtidige strategiske og kreative miljøer kan bidra med verdiskaping, sier Cartmell.
Molo&Co stod også bak Rørosmeieriets største kampanje gjennom tidene, som ble lansert tidligere i høst.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no