VILLOIDs markedssjef sier opp: – Sto ikke til forventningene
Magefølelsen ledet Cecilie Sandbu til å si opp etter kort tid.
– Jobben i Villoid sto ikke til forventningene mine. Tror ikke jeg skal uttale meg så mye mer om det, skriver Cecilie Sandbu i en SMS til KOM24.
Da hun startet som Brand & Marketing Manager i januar 2024, var det med ambisjoner om å løfte selskapet i konkurransen mot de store internasjonale nettgigantene.
«Nå gønner vi på!» sa Sandbu i en pressemelding, og VILLOID-gründer Jeanette Dyhre Kvisvik roste hennes «passion» og «stå-på-vilje».
Men nå, mindre enn ett år senere, har Sandbu sagt opp – uten å ha noe nytt å gå til. «Litt risky,» skriver hun på LinkedIn, og forteller hvordan hun fulgte magefølelsen etter å ha innsett at drømmejobben ikke viste seg å være hennes drømmejobb.
– Håper på å finne noe spennende i løpet av året/nyåret. Skal bruke god tid og finne noe som virkelig passer for meg, skriver hun i SMS-en til KOM24.
På LinkedIn utdyper hun:
– Å lykkes som team er mye viktigere for meg enn egen vinning. Tillit er viktig, beslutningskraft uten for mange flaskehalser verdsettes, og det bør alltid være rom for å feile. Som mamma til to ønsker jeg å jobbe et sted der fleksibilitet og «work-life balance» prioriteres».
Trøsteshopping etter jobbavslag
VILLOID har tidligere denne måneden møtt kritikk etter å ha sendt avslag til jobbsøkere med en oppfordring om å «trøsteshoppe» – komplett med en lenke til selskapets salgsside, ifølge TV 2.
– Jeg ble veldig satt ut og oppgitt. Jeg måtte lese mailen flere ganger for å se om jeg leste riktig, sier en av søkerne til avisen.
Jobbekspert Helene Tronstad Moe omtaler avslagsmetoden som «umusikalsk» og advarer om skade på omdømmet.
VILLOIDs operasjonelle leder, Jarle Snertingdalen, har beklaget praksisen og opplyser at avslagsformuleringen nå er endret.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no