BRUNCH Oslo før pandemivekst

BRUNCH jakter byråleder

– Vi trenger noen som kan spisse oss inn mot de store pitchene, sier daglig leder.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Nåværende daglig leder og fungerende byråleder Markus Ivan Johansson, forklarer at arbeidsmengden øker i det lille, men store byrået BRUNCH.

– Det er slik vi beskriver oss selv, «et stort reklamebyrå, bare mye mindre». Selv om vi er små har vi som jobber her erfaring fra de store byråene og stor kjennskap til de største merkevarene og prosessene. Som daglig leder blir jeg veldig bundet opp i arbeidet der jeg fungerer som konsulent og vaktmester, samt utfører alle administrative oppgaver.

Liten, men attraktiv

Behovet for en byråleder handler også om muligheten til å stille sterkere i de store pitchene, ettersom ambisjonene og håndverket som kreves av de største kundene, finnes i BRUNCH-gjengen.

Daglig leder i BRUNCH, Markus Ivan Johansson.

–Vi er godt vant til store kunder, men vi trenger noen som kan styrke oss på det strategiske arbeidet for å øke byråets vekst ytterligere slik at vi som et lite byrå blir enda mer attraktivt for potensielle kunder. Vi kaller oss et reklamebyrå nå, men målet med ansettelse av en byråleder og generelt økt kompetanse i staben, gjør at vi blir et fullservicebyrå.

Det siste året har byrået fått stadig mer å gjøre, og har et behov for å frigjøre mer kapasitet fra kreatørene. Gjengen som nå teller åtte personer, ansatte tre medarbeidere i løpet av pandemien.

– Vi ansatte en designer, prosjektleder og medierådgiver. Sistnevnte stilling for å kunne bistå kunder som ikke har et eget eksisterende inhouse-mediebyrå.

Selv om byrået ønsker å vokse, er det ikke et mål om å bli størst mulig.

– Vi synes fortsatt at det er gøy å være små og vi er sultne, men ser fordelen det gir oss med hensyn til fleksibilitet.

Powered by Labrador CMS