Stakk av med seieren i Byråbattle
Fem byråer konkurrerte om seieren i Kristiansand.
Byråene som deltok i Byråbattle på Kristiansand Kino var:
Falk Meia
Fabel
Marketing &Comms
South Coast Creatives
Nosleeptillbrooklyn
Til slutt var det Fabel som stakk av med seieren.
Juryen var ekstremt imponert over nivået, som de mener var skyhøyt.
De fire som satt i juryen hadde individuelle stemmer, og det var sammen med stemmene fra salen at vinneren ble kåret. Juryen besto av Anja Lian (Sandens), Morten Westvik (Røde Kors), Siril Arthun (Sparebanken Sør) og Audun Rensel (Blåkors).
– Byråene i årets battle er så forskjellige. Her har vi eksperter på historiefortelling, videoproduksjon, kommunikasjon som treffer, strategi og medieplasseringer. Det er dette som har gjort årets Byråbattle ekstra spennende. Og utfallet ble som vi ønsket, fem helt forskjellige løsninger på casen, sier Christina Schanke, nestleder i Markedsføringsforeningen til deres egen hjemmeside.
Oppgaven de skulle løse var som følger:
«Agder Røde Kors sliter med rekruttering av besøksvenner, da spesielt menn. Du har 50.000 kroner, hvordan ville du ha brukt pengene for å rekruttere menn til å melde seg som besøksvenn?».
Arrangementet foregikk torsdag 7. november.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no