Fabel endte på førsteplass på Byråbattle i Kristiansand. Per Gunnar Økland (til venstre) og Marcus Mossberg viser stolt fram beviset.

Stakk av med seieren i Byråbattle

Fem byråer konkurrerte om seieren i Kristiansand.

Publisert

Byråene som deltok i Byråbattle på Kristiansand Kino var:

  • Falk Meia

  • Fabel

  • Marketing &Comms

  • South Coast Creatives

  • Nosleeptillbrooklyn

Til slutt var det Fabel som stakk av med seieren.

Juryen var ekstremt imponert over nivået, som de mener var skyhøyt. 

De fire som satt i juryen hadde individuelle stemmer, og det var sammen med stemmene fra salen at vinneren ble kåret. Juryen besto av Anja Lian (Sandens), Morten Westvik (Røde Kors), Siril Arthun (Sparebanken Sør) og Audun Rensel (Blåkors).

Det var en fullsatt sal på Kristiansand Kino.

– Byråene i årets battle er så forskjellige. Her har vi eksperter på historiefortelling, videoproduksjon, kommunikasjon som treffer, strategi og medieplasseringer. Det er dette som har gjort årets Byråbattle ekstra spennende. Og utfallet ble som vi ønsket, fem helt forskjellige løsninger på casen, sier Christina Schanke, nestleder i Markedsføringsforeningen til deres egen hjemmeside.

Oppgaven de skulle løse var som følger:

«Agder Røde Kors sliter med rekruttering av besøksvenner, da spesielt menn. Du har 50.000 kroner, hvordan ville du ha brukt pengene for å rekruttere menn til å melde seg som besøksvenn?».

Arrangementet foregikk torsdag 7. november.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS