Fra venstre: Camilla Halleraker, Stian Lyberg, Odd Rune Farsund og Peder Mittet.

Publicis inngår eksklusivt sponsorat med Ehrenberg-Bass Institute

Publicis har som eneste byrågruppe inngått et eksklusivt sponsorsamarbeid med Ehrenberg-Bass Institute, verdens ledende senter for forskning på markedsføring, der blant andre Byron Sharp har sitt virke.

Publisert

Samarbeidet gir Publicis i Norge eksklusiv tilgang til Ehrenberg-Bass sin forskning, utdanning og eksperter. 

Formålet er å gi Publicis sine kunder den beste strategiske rådgivningen, basert på forskning, skriver de i en pressemelding.

Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science er en forsknings-institusjon med fokus på å studere og forstå hvordan markedsføring og forbrukeratferd fungerer.

– Samarbeidet gjelder for Publicis i Europa, og det er ekstra stas at samarbeidet ble initiert av vår svenske kollega, Karl Kajbjer, som jobber tett med blant andre Catharine Mitlid som er leder for strategi i Starcom og Odd Rune Farsund som er byråleder i Kitchen, i vår nordiske strategigruppe, sier Publicis-sjef Peder Mittet.

Byron Sharp og Jenny Romaniuk er eksempler på forskere som tilhører instituttet. Boken «How Brands Grow» av Byron Sharp er kjent for mange markedsførere.

– Vi ønsker Publicis velkommen som vår nyeste sponsor og takker dem for at de støtter den viktige forskningen vi bedriver. Vi ser frem imot å se hvordan vår innsikt kan bidra til deres fortsatt fremgang, sier Sharp i pressemeldingen.

Sponsoratet inkluderer blant annet eksklusiv tilgang til Ehrenberg-Bass sin forskning, utdanning i form av webinarer og seminarer, direktekontakt med forskere og eksperter og eksklusive arrangementer.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS