Publicis inngår eksklusivt sponsorat med Ehrenberg-Bass Institute
Publicis har som eneste byrågruppe inngått et eksklusivt sponsorsamarbeid med Ehrenberg-Bass Institute, verdens ledende senter for forskning på markedsføring, der blant andre Byron Sharp har sitt virke.
Samarbeidet gir Publicis i Norge eksklusiv tilgang til Ehrenberg-Bass sin forskning, utdanning og eksperter.
Formålet er å gi Publicis sine kunder den beste strategiske rådgivningen, basert på forskning, skriver de i en pressemelding.
Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science er en forsknings-institusjon med fokus på å studere og forstå hvordan markedsføring og forbrukeratferd fungerer.
– Samarbeidet gjelder for Publicis i Europa, og det er ekstra stas at samarbeidet ble initiert av vår svenske kollega, Karl Kajbjer, som jobber tett med blant andre Catharine Mitlid som er leder for strategi i Starcom og Odd Rune Farsund som er byråleder i Kitchen, i vår nordiske strategigruppe, sier Publicis-sjef Peder Mittet.
Byron Sharp og Jenny Romaniuk er eksempler på forskere som tilhører instituttet. Boken «How Brands Grow» av Byron Sharp er kjent for mange markedsførere.
– Vi ønsker Publicis velkommen som vår nyeste sponsor og takker dem for at de støtter den viktige forskningen vi bedriver. Vi ser frem imot å se hvordan vår innsikt kan bidra til deres fortsatt fremgang, sier Sharp i pressemeldingen.
Sponsoratet inkluderer blant annet eksklusiv tilgang til Ehrenberg-Bass sin forskning, utdanning i form av webinarer og seminarer, direktekontakt med forskere og eksperter og eksklusive arrangementer.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no