Malin og Helena er blant verdens største reklametalenter
– Den følelsen du får når du er ferdig presentert.. Du har bare lyst til å gjøre det igjen. Vi hadde ikke byttet ut redbullen og våkennettene med noe annet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det har vært utrolig gøy å få konkurrere i faget sitt. Det har virkelig vært en unik mulighet til å få leke rundt med de sprøeste og mest kreative ideene vi klarte å komme på. Til tross for at vi endte opp med å kaste nesten 99 prosent av dem.
Det sier Malin Gregersen og Helena Dokken i en pressemelding.
De kom blant de seks beste i årets Young Lions Media. Dette ble Norges nest beste plassering i årets Young Lions etter gullet i Marketers.
– Utrolig stolte
Gregersen og Dokken jobber til daglig som senior marketing associate i Klarna og prosjektleder i Hearts & Science. De møttes første skoledag når de begynte på sin mastergrad i Strategic marketing management på BI. Der skrev de blant annet masteroppgave sammen, før de deretter begynte å jobbe på samme arbeidsplass.
I begynnelsen av 2020 vant de den norske kvalifiseringen til Young Lions Media i Cannes.
Nå har den internasjonale finalen vært og de kom på shortlist, altså topp seks.
– Vi er utrolig stolte av å komme på shortlist og ende blant topp seks. Vi har hele tiden sagt at enten så lykkes vi eller så lærer vi - og sistnevnte har vi definitivt gjort. Vi kommer derfor til å ta med oss alt det vi har lært fra disse konkurransene, og jobbe hardt for å se om det ikke holder hele veien til Cannes en annen gang, sier de i pressemeldingen.
De sier det var et heftig kjør når de skulle levere. Presentasjonen og skriftlig besvarelse skulle leveres på 24 timer og så skulle det hele presenteres for juryen dagen etter.
– Høy puls og mye adrenalin
– Det var to døgn med høy puls, mye adrenalin, mye redbull og nerver som gjorde litt vondt i magen. Malin pleier alltid å si at «man skal kjenne at man lever», og det gjorde vi virkelig de dagene her. Likevel, har deltagelsen i Young Lions vært en fantastisk mulighet til å få hente frem det aller beste i oss, for å så vise frem arbeidet vårt på kanskje den gjeveste scenen av de alle. Og vi hadde gjort det igjen på flekken, sier Dokken.
– Den følelsen du får når du er ferdig presentert.. Du har bare lyst til å gjøre det igjen. Vi hadde ikke byttet ut redbullen og våkennettene med noe annet, sier hun i pressemeldingen.
I Norge er det Capa som er Cannes Lions representant. Gareth Williams sier at Young Lions og Cannes Lions er årets høydepunkt for dem.
– Vi ser frem til en mer normal utførelse i Cannes i 2022, og gleder oss til å sende unge talenter ned til den franske riviera under norske flagg.