Hanne fikk tilbud om fast jobb en måned før studiet var ferdig
Hanne Tveit begynner som digital markedsfører hos Markedssjefene i Stavanger.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Byrået Markedssjefene ble opprette i 2013 av gründere Kjersti Rynning Borander og Trine Romskoug med lokale i Oslo og Bergen. I mars i år opprettet de ny avdeling i Stavanger. Nå har de ansatt et nytt tilskudd i gjengen.
I august skal Hanne Tveit begynne som digital markedsfører hos Markedssjefene i Stavanger. Hun søkte på stillingen fordi hun lenge har hatt et ønske om å jobbe i en markedsavdeling eller byrå etter studietiden.
– Nå får jeg kollegaer med ulik kompetanse og da kan vi tilby akkurat det kunden trenger. Det som er så fint med Markedssjefene er at jeg får bli en del av en stor markedsavdeling på tvers av tre byer, og i tillegg møter et stort spekter av kunder i ulike bransjer, forteller Tveit til KOM24.
Flytter hjem etter fem år
Ettersom Tveit akkurat er ferdig med utdannelsen sin får hun bruke kunnskapen mens den enda er fersk, og samtidig bygge videre på den. Hun ser fram til å bli en del av Markedssjefenes nyetablering i Stavanger. Etter fem år i Bergen får hun muligheten til å bli kjent med hjemmebyen «på nytt».
– Jeg kommer til å jobbe med å organisere, følge opp og måle markedsaktiviteter for kunder. Vi leies inn som markedsavdeling til bedrifter som ikke har behov for eller ønsker å ansette egen markedsavdeling, eller trenger en ekstra markedsfører en periode. Ettersom det er digital markedsføring kan det være nettsider, sosiale medier, nyhetsbrev og andre markedsaktiviteter.
Fra før har Tveit en bachelorgrad i medievitenskap fra Universitetet i Bergen. I tillegg til et årsstudium i digital markedsføring ved Noroff i Bergen som hun akkurat har lagt bak seg.
Egen bedrift og enkeltpersonsforetak
Sammen med en betalt deltidsjobb har hun sjonglert frivillige verv i Studentradioen i Bergen som PR-ansvarlig og radiovert, sommerjobb i kommunikasjonsavdelingen til Lyse og praksis ved informasjonsavdelingen i Bergen Kommune i løpet av de tre årene hun studerte ved Universitetet i Bergen.
– To uker inn i studiet startet jeg egen bedrift, Bergen Markedsføring, sammen med to av mine medstudenter i klassen min på Noroff. Vi kastet oss ut i det og har fått jobbe med kunder i ulike områder innen digital markedsføring.
I tillegg har Tveit drevet eget enkeltpersonforetak og tar fotografjobber på siden.
– Jeg har generelt hatt mange baller i luften under studietiden, noe jeg ikke angrer på. Jeg har fått god kombinasjon av teori og praktisk arbeid ved å engasjere meg i jobber og verv. Det har jeg fått igjen for nå, da jeg fikk tilbud om fast jobb hos Markedssjefene en måneds tid før studiet var ferdig. Praktisk erfaring er verdifullt, og den trenger ikke alltid måles i antall år.