
Truls Rakfjord er ny markedssjef i Norsegear
– Her vil jeg få muligheten til å kombinere interessen og erfaringen jeg har med utstyret som selges, og med markedsføringsfaget – et område hvor jeg mener jeg har mye å bidra med.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Jeg har personlig kjent på viktigheten av å ha riktig utstyr i risikosituasjoner, og mener at Norsegear kan bidra til dette. Med en godt forankret kommunikasjons- og markedsstrategi kan vi i større grad treffe de riktige menneskene med riktig budskap, og således oppnå effekt. Her har jeg virkelig tiltro til at Norsegear har de forutsetningene som skal til, både med et velfungerende team – men også en kjennskap og nærhet til merkevarene som selges, sier Truls Rakfjord i en pressemelding mandag.
1. juni begynner han som Markedssjef i Norsegear, som er et selskap i norskeide NFM Group.
Kombinere interesse og erfaring
Rakfjord kommer fra Forsvarets Mediesenter (FMS) hvor han de siste årene har hatt jobben som rådgiver og prosjektleder. Han har tidligere operativ erfaring fra Hæren, og har også jobbet til flere år i mediebyrået Carat.
– Jeg ser veldig fram til å starte i jobben som markedssjef i Norsegear! Her vil jeg få muligheten til å kombinere interessen og erfaringen jeg har med utstyret som selges, og med markedsføringsfaget – et område hvor jeg mener jeg har mye å bidra med.
Norsegear har en betydelig vekst, og rigger seg nå for en forsterket posisjon i det nordiske markedet. I januar kom Daniel Moen fra Intersport Norge inn i rollen som daglig leder for selskapet.
– Vi ser fram til å få Truls på laget. Med hans varierte bakgrunn og kompetanse er vi sikre på at han vil bidra sterkt inn i vår videre vekst. Vi står ovenfor en svært spennende periode med flere endringer i både merkevaren Norsegear og hvordan vi fortsatt skal levere relevante høykvalitetsprodukter til vår målgruppe, sier Daniel Moen.