Ice dropper Nord DDB – går for Morgenstern
– Tiden var moden for endring.
Ice har valgt Morgenstern som sitt nye reklamebyrå.
Det melder de i en pressemelding.
– Aller først: nivået har vært skyhøyt. Selv om dette har vært en prosess som innledningsvis ble pakket inn i speed-dates og frieri så har det som i kjærligheten vært hardt arbeid og tidvis krevende. Vi har investert mye tid og krefter, og har måttet avvise flere ekstremt dyktige byrå og herlige folk på veien, og det har jo gjort vondt, sier Jannicken Lampe, markeds- og merkevaresjef i Ice i pressemeldingen.
Det var i januar det ble kjent at Ice, som har hatt et langvarig samarbeid med Nord DDB var på jakt etter et nytt byrå.
Interessen har vært skyhøy og hele 43 byrå var med på den første pitchen.
Men det var altså Morgenstern som stakk av med den prestisjetunge jobben.
– Morgenstern har gjennom hele prosessen levert ekstremt bra og solid, og jevnt over høyere enn konkurrentene. De har imponert oss med sin tilnærming, teamsammensetning, mentalitet og strategiske kreativitet. De har utfordret oss og inspirert oss, og vi opplever at de kan tilføre merkevaren, og ikke minst hverdagen og prosessene flere spennende dimensjoner og perspektiver som vil bidra svært positivt til veksten vår videre mot en million kunder, forteller Lampe i pressemeldingen.
Vinnerbyrået måtte gjennom flere runder og Ice valgte å kompensere de byråene som var med i runde tre og fire, går det fram av pressemeldingen.
– Vi hadde altså så lyst på dette samarbeidet. Både fordi vi tidlig kjente at kjemien var der, og fordi vi har sett hvordan Ice har kjøpt bra reklame av Nord DDB, sier Carina Llaò, rådgiver i Morgenstern i pressemeldingen.
Ice sier i pressemeldingen at en av grunnene til at de gikk i gang med hele denne pitchen var at tiden var moden for endring og at de leitet etter selskapet som kunne ta de fra dagens nesten 800 000 kunder til å passere millionen.
– I dette har det handlet om å finne riktige kombinasjon av folk og fag. Vi har gjennom prosessen scoret byråene på over 40 ulike parametere, men i tillegg til de kvantitative vurderingene, er det jo gjerne slik at puslespillbrikken til slutt faller på plass og kjennes helt riktig. Og Morgenstern var puslespillbrikken vi var på jakt etter, sier Lampe og takker samtidig Nord DDB for samarbeidet gjennom fire år.