Sjefen i mediebyrået UM slutter
Cathrine Jarning har bestemt seg for å slutte som byråleder i UM.
– Etter 16 år i selskapet har jeg bestemt meg for at tiden er moden for å forsøke noe nytt, sier Cathrine Jarning, som har vært byråleder i UM helt siden det ble skilt ut fra daværende iUM i 2021, i en pressemelding.
UM er en del av IPG Mediabrands, som også representeres av mediebyrået Initiative i Norge. UM leverer mediebyråtjenester til annonsører som Equinor, Optimera Monter, Brilleland, Burger King og Vy.
– Jeg har hatt mange gode år i selskapet og er veldig stolt av det UM har skapt av verdi for kunder og vekst for selskapet. Det hadde vi ikke klart uten et faglig sterkt og sosialt sammensveiset kollegafellesskap.
– Det er vemodig å skulle forlate gode kollegaer og kunder som jeg har hatt stor glede av å jobbe sammen med. Samtidig er jeg veldig trygg på at dette er det riktige valget for meg, og jeg ser jeg frem til hvilke muligheter som byr seg når jeg skal ta mitt neste karrieresteg, sier Jarning.
Kei Grieg Toyomasu, som leder IPG Mediabrands i Norge, legger til at Jarning er en svært godt likt leder, og at hun har tatt godt vare på de ansatte.
– Det er et tap for selskapet at Cathrine forsvinner, og vi vil takke henne for 16 års solid innsats og verdiskapende arbeid. UM har under Cathrines ledelse vært kjennetegnet av veldig fornøyde kunder og høyt motiverte ansatte, sier Grieg Toyomasu, som leder IPG Mediabrands i Norge.
Videre i meldingen står det at det er en stund siden Jarning bestemte seg for å slutte. Kei Grieg Toyomasu går nå inn som midlertidig leder i byrået til etterfølgeren er på plass.