Fra venstre: Thomas Gude (byråleder Fuel), Øyvind Nedrelid (Styreleder Involve), Chris Kirkemo (byråleder Involve) og Linn Tidemandsen (kreativ leder Fuel).

Kjøpte Fuel - slik skal de gjenreise byrået

Kommunikasjonshuset Involve og konkursrammede Fuel skal jobbe sammen på flere fronter framover.

Publisert Sist oppdatert

Forrige uke kom nyheten om at kommunikasjonshuset Involve kjøper konkursrammede Fuel.

Kampanje omtalte saken først.

Dermed gjenoppstår reklamebyrået under navnet Involve Fuel.

Byråleder i Involve, Chris Kirkemo, har stor tro på prosjektet.

– All forretning er risiko. Men vi har jobbet mye med å eliminere så mye av risikoen som mulig, og verdien de bringer inn blir viktig for begge parter. Vi skal sikre god leveranse til kundene som Fuel tar med seg, sier Kirkemo til KOM24.

Bidrar med ressurser

Involve ble etablert i 1995, og består nå av rundt 40 ansatte totalt.

Fuel så dagens lys i 2001.

Kirkemo tror de vil utfylle hverandre med ulik kompetanse.

– Vi har kjent denne gjengen en god stund, og vi vet at de har en spennende portefølje med kunder. De er flinke folk, og jeg tror vi kan hjelpe hverandre med å lykkes. Ulike aktører i reklamebransjen har hatt en tendens til å uglese hverandre og konkurrere fullt ut. Vi tror samarbeid er viktig, sier Kirkemo.

Videre sier han at Involve jobber mye med PR og kommunikasjon, noe Fuel ikke har mye erfaring med.

Han tror også de kan tilføre mye når det kommer til performance marketing.

– Det skjer alltid mye når to kulturer møtes. De kan trekke på våre mennesker, og jeg tror også de kan hjelpe til med å revitalisere noen av våre kunder og mennesker.

Kirkemo har jobbet i involve i tre år.

Han sier at de har kjøpt andre selskaper tidligere, men ikke nødvendigvis selskaper som har slitt. Involve holder til på Skøyen i Oslo.

– Kontrast

Thomas Gude er byråleder i Fuel. Han skriver i en melding til KOM24 at de er svært glade for å få på plass denne løsningen.

– Kontrasten fra før jul og etter jul kunne ikke blitt større. Det var utrolig trist å måtte kaste inn håndkle etter så mange år, spesielt med alt arbeidet vi la ned og med så mye positivt vi hadde på gang helt til det siste, men timingen sto dessverre ikke på vår side, sier Gude til KOM24.

Ifølge Kampanje hadde Fuel fem ansatte og to permitterte ansatte da de gikk konkurs. På nåværende tidspunkt vil ikke Gude gå inn på hvor mange av disse som blir med i den videre satsingen.

– Det er fortsatt vondt i forhold til alle de dyktige og herlige ansatte som har vært med på reisen vår. Jeg er utrolig stolt av hver og en. Hvis timinengen ikke var bra før jul så er timingen perfekt etter nyttår. Vi er veldig happy med med å bli en del av Involve.

Fuel har tidligere blant annet jobbet med merkevarer som Bama, Ringnes, Foodora og Boots Apotek.

Powered by Labrador CMS