– Den innovative kulturen var en stor tiltrekningskraft for meg, sier påtroppende kommunikasjonssjef i Wolt, Christian Kamhaug.

Christian Kamhaug går til Wolt: – Et enkelt valg

Forlater GlobalConnect for å sette tennene i nye utfordringer.

Publisert Sist oppdatert

– Vekstreisen til Wolt over de siste årene er veldig spennende - særlig etter de tok steget fra å være et rent matleveringsselskap til å levere dagligvarer og andre varer på 30 minutter. Den innovative kulturen var en stor tiltrekningskraft for meg, sier Christian Kamhaug, i en pressemelding, og røper at han er selskapets nye kommunikasjonssjef.

Har fulgt Wolt

Wolt ble startet i Helsinki i 2014, og ble i 2022 overtatt av amerikanske DoorDash for 7 milliarder euro. Det nordiske elskapet er i dag etablert i 24 land i Europa og Asia. Den norske virksomheten ble startet i 2018 og knytter i dag sammen lokale butikker og restauranter med kunder på mer enn 20 steder i Norge.

– Jeg har fulgt Wolt nøye i flere år, så når denne muligheten dukket opp var det ganske enkelt å takke ja. Elisabeth (Stenersen), er en kul dame og jeg gleder meg til å jobbe med henne og resten av teamet. Wolt står foran noen veldig spennende utfordringer som det skal bli gøy å sette tennene i.

– Snoket på hverandre

Kamhaug kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i bredbåndsoperatøren GlobalConnect. Han er opprinnelig utdannet siviløkonom, men har jobbet med kommunikasjon og PR de siste 12 årene i selskaper som SAS, Elkjøp og Norconsult, samt en periode i kommunikasjonsbyrået Hill+Knowlton Strategies. Han er også kjent for podcasten Flypodden.

– Vi har nok snoket på hverandre en stund, så det kjennes bra at alt klaffet denne gangen. Han har imponert med sin kreativitet og trygghet i rollen. Med sin interesse for teknologi og gode kundereiser, er Christian rett mann for å øke kunnskapen om Wolt i Norge. Christian har stått støtt i stormer før, både i SAS og Elkjøp, og det er en nyttig erfaring å ta med inn i Wolt, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge.

Startet som budpartner

Kamhaug får plass i den norske ledergruppen og begynner i Wolt 1. juni, men innrømmer å ha tjuvstartet litt allerede.

– Jeg meldte meg som budpartner, fulgte hele onboarding-prosessen i appen og har tatt noen vakter og levert mat til sultne folk i Asker der jeg bor. Å ha vært ute i «fabrikken» allerede før jeg er i jobben, har gitt meg en unik innsikt i hvordan det er å jobbe som budpartner. Samtidig har jeg sett hvor stor pris kundene og restaurantpartnerne setter på tjenesten, sier den påtroppende kommunikasjonssjefen.

Han legger til at han elsker digitale løsninger som reduserer friksjon i folks liv, og at dette er noe av motivasjonen for å velge Wolt.

– Utviklingen går fort og det er spennende å jobbe med en såpass ny bransje. En viktig del av jobben min fremover blir å spre kunnskap om hva Wolt faktisk er, og å gi et dypere innblikk i hvorfor budpartnere velger å ta oppdrag for oss.

Powered by Labrador CMS