PR-operatørene med godt resultat – tross nedgang i byråinntekter
– Vi har som mål å utvikle selskapet fremover, både kreativt og økonomisk, og tar sikte på fortsatt vekst, sier byråleder Thorendahl.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Hele byrået svingte seg skikkelig gjennom fjoråret og det er det ekstra gøy å se at det gir gode resultater, prisvinnende jobber, samt fornyet tillit og oppdrag fra eksisterende oppdragsgivere og nye kunder inn, sier byråleder i PR-operatørene, Petter Thorendahl i en pressemelding mandag.
Byrået kan vise til et godt resultat for 2021 og pilene peker fortsatt oppover i 2022. Kommunikasjonsbyrået endte med en omsetning på 22 millioner kroner, som er opp fra 20,2 millioner i 2020 og med et driftsresultat på 3,5 millioner.
PR-operatørene | 2020 | 2021 |
Omsetning | 20 275 944 | 22 001 646 |
Byråinntekt | 17 127 605 | 16 913 691 |
Driftsresultat | 3 256 989 | 3 494 220 |
Ordinært resultat før skatt | 3 222 894 | 3 479 220 |
Ifølge Thorendahl viser 2022 fortsatt vekst for selskapet, både når det gjelder omsetning og byråinntekt. Inntektene fra 2020 til 2021 hadde en nedgang fra 17,127,605 til 16,913,691.
– Vi har som mål å utvikle selskapet fremover, både kreativt og økonomisk, og tar sikte på fortsatt vekst. Men, det viktigste er at vi også fremover leverer gode jobber og resultater for våre oppdragsgivere, enn nødvendigvis vekst for vekstens skyld.
Ny dynamikk med partnerskapet
På tampen av fjoråret gjorde byrået endringer på partnersiden. De trå rådgiverne Christine Bakken, Eivind Hammer Myhre og Jørgen W. Bjerke, som til sammen har nesten 30 års erfaring, kom alle tre inn på eiersiden. Og dette har ifølge Thorendahl skapt en ny dynamikk i partnerskapet og i selskapet, som bidrar til vekst også inn i 2022.
– Med til sammen 27 års erfaring fra PR-operatørene har de god kontroll på historikken i selskapet, samtidig som de evner å se fremover og tenke nytt. Ikke minst, er de viktige bidragsytere til det gode arbeidsmiljøet vi har, med stor takhøyde og flat struktur.
Alle tre har også gått inn i styret, hvor de vil bidra til at PR-operatørene fortsetter sin positive utvikling fremover – faglig, sosialt og økonomisk.
Etter to år med pandemi og begrenset med sosiale aktiviteter, skal PR-operatørene igjen ta opp tradisjonen med kick-off utenfor landets grenser denne høsten, med etterlengtet faglig og sosialt påfyll.
– Alle operatørene fortjener en skikkelig fest og det skal det bli. Men, vi ser ikke bakover og noe av formålet med turen er at vi sammen skal løfte blikket, bli inspirert og komme tilbake med fornyet energi og entusiasme som vil bidra positivt både internt og eksternt.