Kjøleskapet
– For oss vanlige mennesker som ikke driter penger, så kjøper vi vanlig ost
Oskar Westerlin rater kjøleskapet til tekstdoktor Christine Calvert.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I juli skal TikTok-kjendis Oskar Westerlin vurdere(rate)kjøleskapene til folk i kommunikasjonsbransjen for KOM24.
– Westerlin er en av Norges største profiler på TikTok og han har sagt ja til å rate kjøleskapene til noen av de største profilene i den norske kommunikasjonsbransjen for KOM24 i sommer, forteller nyhetsredaktør i KOM24, Yngve Garen Svardal.
@kommunikasjonsvisa_kom24 @oskarwesterlin rater kjøleskapet til Christine Calvert, Norges eneste tekstdoktor. Les mer på KOM24.no ##fyp ##kommunikasjon
♬ original sound - Kommunikasjonsvisa_KOM24
Tekstdoktor og lærer
I dag er det tekstdoktor Christine Calvert som deler innholdet i kjøleskapet sitt. I følge henne selv er hun Norges eneste tekstdoktor.
Hun brenner for å hjelpe bedrifter til å skape nettsteder, blogger og en tilstedeværelse i sosiale medier gjennom skreddersydde foredrag og skrivekurs for næringslivet.
– I dag er jeg kursutvikler og foredragsholder med et stort lærerhjerte og masse kjærlighet til god tekst. Jeg driver firmaet Tekstdoktor og underviser i digital markedsføring og journalistikk på Høyskolen Kristiania, skriver Calvert på egen nettside.
«–Du kjøper aldri skivet ost»
Selv om Westerlin ikke vet hva en tekstdoktor er, tror han det er noe «sykt». I hvertfall hvis man skal gå ut i fra innholdet i kjøleskapet hennes. Blant annet forteller TikTok-ern at han blir skeptisk når folk har poser liggende i kjøleskapet.
– Da er det som regel noe de prøver å skjule, påpeker han på TikTok.
Inntrykket hans er at kjøleskapet til Calvert er ryddig. I tillegg kan det virke som at livet som tekstdoktor krever kjappe løsninger, derav mye pålegg på tube og skiveost.
– Nå vet jeg ikke hvordan det går i tekstdoktor-markedet, men for oss vanlige mennesker som ikke driter penger, så kjøper vi vanlig ost, sier Westerlin i TikToken.
Skivet ost er lik mindre matsvinn
Kontoen til Westerlin har nesten 4000 TikToks, der lager han underholdning av alt fra et morsomt reklameskilt, reklame med skrivefeil, trening eller innhold i et kjøleskap. Nå er det Calvert som har fått gjennomgå:
– Nok en gang har vi et eksempel på en plattform som vi voksne tråkker inn på og kommer til å ødelegge med markedsføring. Jeg gjetter at unge folk etter hvert stikker et annet sted, sier Calvert og sikter til TikTok.
Og kommer med et stikk tilbake til Westerlin:
– En ærlig roast er aldri feil. MEN: Skivet ost gir mindre matsvinn. Skulle gjerne visst hva Oskar gjør med alle de ekle ostkantene.