Vitusapotek velger WAL
Etter en pitchrunde før jul valgte Vitusapotek WAL som sitt nye byrå.
Med over 320 apoteker i hele Norge er Vitusapotek nest største kjede i landet og eies av Norsk Medisinaldepot.
– Da vi begynte å sondere markedet og inviterte til mediebyråpitch var WAL en spennende aktør inn i miksen med mer etablerte byrågrupperinger.
Tonja Pritchard, markedssjef i Vitusapotek, uttrykker dette i en pressemelding og fortsetter med å si:
–Vi hadde jo fått med oss at det var mye som skjer hos WAL om dagen, og etter å ha blitt presentert for deres strategisk tenk, arbeidsmetodikk og ikke minst folka i byrået ble vi overbevist om at vi var en god match. Vi har allerede hatt oppstartsworkshop, og er godt i gang med de første briefene, så vi har hatt en god start.
WAL skal bistå Vitusapotek med mediebyråtjenester, fra strategi til planer og kjøp. Byråets ekspertise på reklame og merkevarebygging bidro også positivt til valget.
– Klart det er gøy å vinne en så spennende kunde, innenfor en kategori med stort potensial. Vi vet at en stor utfordring i kategorien er at for få tenker over hvilket apotek de besøker. Vårt mål er å få folk til å si at de stikker innom Vitusapotek, ikke bare «apoteket», sier rådgiver i WAL, Christoffer Nergård.
Sigmund Malkenes, rådgiver i WAL legger til:
– Litt ekstra gøy er det å vinne denne pitchen, som viser at det er flere der ute som synes vår tankegang om hvordan merkevarer kan oppnå vekst er interessant. Liten funfact; mormor er tidligere farmasøyt og drev apotek, så jeg fikk Norsk Medisinaldepot inn med teskje da jeg var liten, så hun synes jo det var gøy hun også.