Clear Channel utvider kunstens virkeområde
– Velger å inngå partnerskap og initiativer der vi kan bidra til at folk føler seg trygge, involvert og inkludert i byen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I februar vises kunstverket «Aids is Good, Business for Some», på Clear Channels digitale plattformer i hele Norge. Prosjektet er et samarbeid mellom Henie Onstad Kunstsenter og Clear Channel, og er støttet av Fritt Ord. Det er kunstnerduoen Elmgreen & Dragset som står bak.
– Kunstverket aktualiserer diskusjonen knyttet til hiv, aids og ulike former for stigmatisering og diskriminering, forteller Tone Hansen, direktør ved Henie Onstad i en pressemelding fredag.
En kjerneverdi
Samarbeidet med Clear Channel åpner for at kunsten får plass der folk ferdes, og utvider kunstens virkeområde.
– Vi ønsker å bidra til et bedre samfunn. Et godt samfunn, mener vi er et inkluderende samfunn der alle er akseptert uavhengig av etnisitet, legning eller religion, sier Country Manager i Clear Channel, Dennis Højland Nyegaard.
Med 42 000 flater rundt om i hele Norge, når Clear Channels nettverk ut til millioner av mennesker. Utendørsreklame har i tillegg svært høy oppmerksomhet.
– Med det følger et stort ansvar. Med rettferdighet som en av våre kjerneverdier, er engasjement for skeives rettigheter et viktig element i vår søken etter en hyggeligere, mer dynamisk og bærekraftig by, sier Højland Nyegaard.
Og legger til:
– Den sosiale utviklingen og fremgangen har ofte startet med å ta sin plass i det offentlige rom. Derfor velger vi å inngå partnerskap og initiativer der vi kan bidra til at folk føler seg trygge, involvert og inkludert i byen, ved å gi en mulighet for stemmer som ellers har problemer med å nå ut med sosialt viktige budskap.