Clear Chennel og Dennis Højland Nyegaard er samarbeidspartner med Oslo Pride. Og mangfoldsarbeidet står på agendaen hele året, ikke bare i Pride-måneden juni.

Clear Channel jobber med Pride 365 dager i året

– Vi har blitt bevisst på hvordan vi i fremtiden skal omtale og invitere til våre arrangementer. Et enkelt, men viktig steg for Clear Channels mangfoldsarbeid, sier Dennis Højland Nyegaard.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi vet at våre flater får stor oppmerksomhet, og har en reell påvirkning. Med store muligheter til å nå ut, har vi også et stort ansvar for å utgjøre en forskjell og gi underrepresenterte grupper en mulighet til å få stemmene sine hørt, sier Country Manager i Clear Channel Dennis Højland Nyegaard.

I år har Clear Channel inngått et samarbeid med Oslo Pride, som i tillegg til å bidra med å løfte fram Prides viktige budskap i det offentlige rom, også er opptatt av å implementere mangfoldsarbeidet internt i organisasjonen.

– Endringer begynner med en selv. Gjennom partnerskapet med Pride får vi støtte til kompetanseheving gjennom Rosa kompetanse. De støtter også HR-avdelingen, som jobber aktivt med mangfoldsperspektivet under rekrutteringsprosesser, og onboarding av alle nye ansatte.

– Et enkelt, men viktig steg

Etter første runde med Rosa kompetanse innså de at det var et behov for å gå gjennom egne interndokumenter.

– Vi så på hvordan vi kan endre pronomen-bruken vår til å inkludere, fremfor å ekskludere. Vi har også blitt bevisst på hvordan vi i fremtiden skal omtale og invitere til våre arrangementer. Et enkelt, men viktig steg for Clear Channels mangfoldsarbeid, er å invitere til arrangementer med en ordlyd som får alle til å føle seg invitert og velkomne til å ta med seg den de er glad i. Det er noe av det vi har blitt gjort bevisst på gjennom vårt Pride-arbeid.

Rettferdighet er en av Clear Channels kjerneverdier.

– Og engasjementet for skeives rettigheter er et viktig element i vårt ønske om en hyggeligere, mer dynamisk og bærekraftig by. Den sosiale utviklingen og fremgangen til skeive har ofte startet med å ta plass i det offentlige rom.

For Clear Channel er det Pride hele året.

– Det er en del av kulturen vår, som vi må jobbe med kontinuerlig og være bevisst på i alle ledd i organisasjonen. Vi ønsker å være et godt sted å jobbe for alle våre ansatte. I tillegg ønsker vi å være et sted det er attraktivt for alle i bransjen, uavhengig av kjønnsidentitet, hvem man elsker eller hvordan man definerer seg selv.

Viktig hele året

Gjennom samarbeidet med Clear Channel får Pride synlighet gjennom hele året. Dermed får Pride en unik mulighet til å nå ut med sine budskap, og være en god påminner i folks hverdag.

– Vi er veldig stolte av dette partnerskapet, og synes det er stas at en stor aktør som Clear Channel støtter våre kjerneverdier, sier leder i Oslo Pride, Inger Kristin Haugsevje.

I juni måned er det stort fokus på Pride og lhbtqia+, både i mediene og blant bedrifter og organisasjoner.

– Men mangfoldsperspektivet er viktig hele året. Kampen for skeives rettigheter og inkludering handler om å synliggjøre verdien av et mangfoldig samfunn. Dette får vi vist hele året gjennom partnerskapet med Clear Channel.

Oslo Pride opererer ikke med sponsorer, men med gjensidige partnerskap.

– Alle våre samarbeidspartnere jobber systematisk og målrettet med mangfold og inkludering. Ved å jobbe med mangfoldsperspektivet internt så forbedrer man også tjenestene sine eksternt.

Powered by Labrador CMS