Gir bort gratis reklame: Via en SMS kan Osloborgerne tipse om og støtte lokale bedrifter
– Å åpne plattformen vår nå i disse tøffe tidene er ikke bare en mulighet vi har, vi ser det også som et viktig ansvar.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det skriver Administrerende direktør i Clear Channel Norway, Dennis Højland Nyegaard i en pressemelding.
Fredag 19. mars lanserte Clear Channel begynnelsen på en lokal utendørsguide. Guiden skapes av Osloborgerne selv, som gjennom en melding til selskapet kan tipse om en lokal kafe, butikk, skredder eller andre steder som fortjener oppmerksomhet og nye besøk når restriksjonene tillater det.
Vil bidra til en hyggeligere by
Et utvalg av tipsene som kommer inn vil Clear Channel publisere utover våren på egne digitale plattformer.
– Målet er å engasjere folk til å nominere sine lokale favoritter, hjelpe lokale aktører og på den måten bidra til en livligere, hyggeligere og mer bærekraftig by. Å åpne plattformen vår nå i disse tøffe tidene er ikke bare en mulighet vi har, vi ser det også som et viktig ansvar, uttaler Dennis Højland Nyegaard, Administrerende direktør, Clear Channel Norway i en pressemelding.
Vil ha mangfold
Selskapet åpner opp plattformen for å støtte små bedrifter som har blitt hardt rammet av koronapandemien. Den lokale guiden er Clear Channels bidrag til små bedrifters kamp for å overleve. Flere bedrifter har møtt store utfordringer som avbestillinger, mindre kunder og redusert omsetning.
– Vi har en kraftfull plattform med veldig stor rekkevidde, midt i byen. Nå velger vi å bruke den som et bidrag til en levende bykjerne. Små, lokale bedrifter trenger den støtten de kan få, nå mer enn noen gang, og vi vil at byen skal ha et mangfold av ulike bedrifter, sier Nyegaard i pressemeldingen.