Tise bytter ut danske &Co. med Oslo-baserte Bureau
– Kjentes riktig ut, sier den norske markedssjefen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Etter to år med pandemi og utallige videomøter, kjente Tise på et behov for å «komme hjem», når det gjelder valg av byrå.
– Vi har hatt et godt samarbeid med danske &Co., men to år med videomøter tydeliggjorde at vi ønsket oss et byrå som holder til i samme by som oss. Det kjentes mer riktig ut, forteller markedssjef i Tise Norge, Sigrun Stenseth til KOM24.
En god match
Tise entret det norske markedet i 2016, og er i tillegg til Norge, også til stede i Finland, Sverige og Danmark. Planen videre er å posisjonere seg enda tydeligere i Norden.
– Selv om det er målet og vi er et nordisk selskap, føltes det helt riktig å få inn Bureau. De matchet rett og slett våre behov og personlighet.
For å finne riktig byrå, ble det avholdt en liten pitch runde, forklarer Stenseth.
– For oss er det et stort pluss å jobbe med et byrå som deler vår visjon om å bidra til en litt grønnere fremtid.
Det følte de at det lille byrået gjorde.
– De forstår vår visjon, og vi tror virkelig at de kan hjelpe oss ut ifra de behovene vi har.
Og samarbeidet kan gjerne være «fleksibelt».
– I tillegg til større kampanjer og prosjekter ser vi fram til et samarbeid med Bureau som også rommer spontane muligheter. Det er viktig for oss å følge med på trender og det som skjer i samfunnet, og da trenger vi en partner som er klare til å snu seg rundt raskt når det er noe som skjer.
3, 2, 1
I disse dager fokuseres det på babyklær i Tise-universet.
– Vi ser at mange av tiserne har vokst opp sammen med oss og nå er i en fase av livet der de får barn. Etterspørselen etter barneklær er enorm og vi tror at vi står midt i et turning point hvor flere kommer til å velge brukt til barna fremover. Selv om vi bare er fire personer i den norske markedsavdelingen, skjer det hele tiden noe nytt.
Byråhjelpen trengs primært innen nordiske kampanjer.
– Vi ønsker å posisjonere Tise som det nordiske selskapet vi er. Vår første store nordiske kampanje var 3-2-1-kampanjen med tommelfingerregel som spiller på tallene 3, 2 og 1.
Sammen med Bureau skal se nærmere på hvordan de kan ta denne regelen videre i det nordiske arbeidet.
– Vi har stor tro på at når grunnlaget er bra trenger man ikke å finne opp kruttet på nytt, men ønsker heller å se på hvordan vi kan ta med oss dette videre i arbeidet med Bureau. Vi tror mange kjenner seg igjen i 3,2,1-regelen fordi den er overkommelig for de fleste, samtidig som man virkelig kan gjøre en forskjell.
God kjemi
I tillegg til å ha samme verdier, var det flere faktorer som spilte inn og ble avgjørende for at valget landet på byrået i Waldemar Thranes gate.
– I tillegg til veldig god kjemi så pitchet Bureau seg som et litt annerledes byrå – og det traff oss. Så nå gleder vi oss til å bli bedre kjent med de og til å se hvordan de kan hjelpe oss med å bygge Tise videre.
Som skal jobbe med å etablere seg i Norden.
– Bureau har den fantastiske kombinasjonen av masse erfaring samtidig som de selv er relativt ferske som byrå. På nordisk nivå jobber vi med å etablere Tise som den foretrukne gjenbruksplattformen blant ivrige konkurrenter og det er fint å jobbe med en partner som selv vet hvordan det er å være i en oppstartsfase.
Det var Kampanje som først omtalte det nye samarbeidet.