Tone Vesterhus er ny partner i Corporate Communications
Tone Vesterhus er det seneste tilskuddet til partnerskapet i rådgivningsselskapet Corporate Communications AS. I tillegg er Sindre Lassen Schjevik forfremmet til rådgiver i rekordfart.
Det melder Corporate Communications i en pressemelding.
– Da Tones opprykk til partner skulle til votering i partnerskapet, ble stemmetelling overflødig. Det brøt ut applaus, og det er vel fortjent sier Håkon Mathias Rønning, managing partner i Corporate Communications i pressemeldingen.
– Du kødder ikke med Tone
– Tone har imponert både oss i CC og kundene våre med sin sterke kommunikasjonsfaglige kunnskap, politiske forståelse og imponerende overblikk og kapasitet. Her burde jeg vel som PR-rådgiver kommet med en morsom pønsj, men du kødder ikke med Tone, sier han.
Tone Vesterhus har jobbet i Corporate Communications, også kalt CC, siden 2020.
Hun hjelper ledere innen industri og energi, maritim næring, teknologi og organisasjonsliv med strategisk kommunikasjon, myndighetskontakt og prosjektledelse.
I tillegg leder hun selskapets satsing på myndighetskontakt.
Før hun begynte i CC jobbet Vesterhus i NHO, hvor hun var prosjektleder for NHOs årskonferanse og det prisbelønnede prosjektet «Jenter og teknologi».
Hun har tidligere vært styreleder i Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus og leder for Velferdstinget i Oslo og Akershus. I CC har hun gått gradene fra rådgiver, til seniorrådgiver og nå partner.
Fødselspermisjon
– I CC skaper vi mest verdi når både kunder og kolleger føler seg vel. Jeg har relativt nylig vært i fødselspermisjon, og skal snart ut i fødselspermisjon nummer to. For meg er det viktig å jobbe et sted hvor det ikke påvirker karrieremulighetene mine. Slik er det i CC. Om du ønsker å satse, ligger det da også til rette for å levere på de kvalitative og kvantitative kravene som kreves for å bli partner, sier Tone Vesterhus i pressemeldingen.
I tillegg til Vesterhus opprykk til partner, rykker Sindre Lassen Schjevik opp fra konsulent- til rådgiverstilling i Corporate Communications, kun syv måneder etter at han begynte i selskapet.
Tre millioner bilregistreringsnummer
– Sindre fortalte på et av ansettelsesintervjuene at han tidligere hadde deltidsjobb med å taste inn tre millioner bilregistreringsnummer for et bompengeselskap. Det sier mye om et ungt talent. Når han i tillegg kombinerer solide holdninger og innsats med sterk kommunikasjonsfaglig kunnskap, forretningsforståelse og analytiske evner, så blir det rekordraskt opprykk, sier Rønning i pressemeldingen.
Før han begynte i Corporate Communications jobbet Schjevik som kommunikasjonsrådgiver i Storebrand. Nå bistår han selskaper med mediehåndtering og strategisk posisjonering i digitale kanaler, i tillegg til rådgivning i problemstillinger knyttet til bærekraft.