Har en markedsstragi om færre, men større samarbeidspartnere
Skiforbundet langrenn ønsker å forholde seg til én klesleverandør.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Torsdag ble det kjent at Skiforbundet langrenn dropper videre forlengelse av sponsorsamarbeidet med Dale of Norway.
– Dale og Skiforbundet langrenns samarbeidsavtale går ut 30. april, og markedsstrategien er å arbeide for at vi har færre, men større samarbeidspartnere, sier kommersiell leder Peder Nævestad i Skiforbundet langrenn, i en e-post til KOM24.
Vil unngå flere klesleverandører
Norges Skiforbund langrenn har inngått en samarbeidsavtale med Craft og New Wave Norway. Denne avtale tiltrer fra 1. mai i år, da Dale-avtalen utgår.
Langrenn og Dale of Norway har i mange år samarbeidet om å lage offisielle gensere til det norske langrennslandslaget. Og det var et sterkt ønske fra Dale om å fortsette dette samarbeidet. Men dette passer altså ikke inn i markedsstrategien.
– Som en konsekvens av dette ønsker vi fra 1. mai å kun forholde oss til én klesleverandør, og den nye avtalen med Craft og New Wave Norway er dermed bakgrunnen for at samarbeidet med Dale avslutter, sier Nævestad, som samtidig takker Dale of Norway for mange flotte samarbeidsår.
Dette samarbeidet har vært viktig i arbeidet med å etablere Dale of Norway som en internasjonal merkevare, som på sin side synes det er synd at Norges Skiforbund Langrenn ikke ønsker å fortsette avtalen etter så mange år.
Samarbeidet med Norges Skiforbund Alpint fortsetter som før.