Byråene slår seg sammen
– For oss handler det ikke om å bli størst, men om å skape et byrå som er rigget for fremtiden, og som vil overleve i det lange løp.
Denne artikkelen er over to år gammel.
To av Romerikes største byråer, reklamebyrået Bajasen og digitalbyrået Optus, har lenge kjempet om de samme kundene. Nå slår de to miljøene seg sammen. Deres nye felles merkenavn blir Creative Heads, opplyses det om i en pressemelding.
– Creative Heads handler først og fremst om en overbevisning om at flere kreative hoder tenker enda bedre når de jobber sammen. Da vi traff gjengen i Optus merket vi at energien og idéene blomstret. Med ulik bakgrunn og kunnskap utfyller vi hverandre perfekt, og skaper på den måten de beste resultatene for kundene våre, sier kreativ leder Franck Bjaanes i meldingen.
Bjaanes har tidligere jobbet elleve år i Oslo-byrået New Deal / DDB Oslo før han vendte nesen mot Lillestrøm og startet Bajasen i 2004.
Med Creative Heads satser de to tidligere selskapene på at de sammen vil skape et slagkraftig og unikt miljø på Romerike som kan tilby alle tjenester man forventer av et moderne kommunikasjonsbyrå, samtidig som man beholder den folkelige og lokale tilknytningen som er blitt bygget opp over mange år.
I tillegg til reklametjenester og performance marketing vil det nye byrået også kunne tilby produksjon av film og podcast fra eget studio, opplyses det om.
– For oss handler det ikke om å bli størst, men om å skape et byrå som er rigget for fremtiden, og som vil overleve i det lange løp. Det viktigste er tross alt ikke hvem vi vil være, men hva kundene ønsker og trenger. Nå skal vi fylle det ledige tomrommet på Romerike, før vi løfter blikket og er klare for å kapre resten av landet, sier Abtin Rahmanian.
Han kommer fra Idium, der han arbeidet med å bygge opp deres mediebyrået. Da Idium ble solgt startet han Optus i Lillestrøm.
Det nye byrået får 19 ansatte og har allerede flyttet inn i nye lokaler i Hvamsvingen vis-à-vis Olavsgaard Hotell på Skjetten.