Derfor går DNT går fra 200 nettsteder til ett
– Dette er et stort digitalt løft for en frivillig organisasjon.
– Som Norges største friluftsorganisasjon bruker våre frivillige og ansatte all vår tid på å skape naturopplevelser for livet over hele landet. For å lykkes med det - må vi også lykkes digitalt. Derfor er dette en viktig dag for DNT, sier Dag Terje Klarp Solvang, generalsekretær i DNT i en pressemelding.
DNT er et forbund av 56 selvstendige medlemsforeninger og rundt hundre tilknyttede lokallag, med ett felles mål: Å få flere ut på tur.
Tidligere var tilbudet og innholdet spredt over nesten 200 ulike nettsteder. Ambisjonen med nye dnt.no er å samle hele DNTs organisasjon og tilbud digitalt.
– Dette er et stort digitalt løft for en frivillig organisasjon, og jeg er stolt av at alle de involverte i organisasjonen som har stått på for å få det til!, sier han i pressemeldingen.
Gjennom nye dnt.no skal turfolket få informasjon og finne inspirasjon uansett hvor i landet de er, og lett navigere mellom ulike hytter, turer og aktiviteter uavhengig av hvilken DNT-forening som står bak.
– Med nye, fine og funksjonelle nettsider binder vi organisasjonen sammen, og brukerne våre får en enklere og bedre tjeneste, enten de skal ut på tur, vil bli medlem eller frivillig, eller er nysgjerrige på tilbudet vårt, sier generalsekretæren.
Klarp Solvang mener at solide, brukervennlige digitale tjenester er helt avgjørende for å nå DNTs samfunnsoppdrag med å få flere ut på tur.
– Nå vil nye DNT.no gi folk all slags turinspirasjon om alt fra hytte til hytte-tur til turer nært der de bor. Nettsidene fungerer svært godt sammen UT.no som er vår turportal og hyttebestillingstjenesten som ble lansert tidligere i år.
DNT har samarbeidet med selskapet Inmeta i utviklingen av det nye nettstedet.