Den norske juryen mente Sebastian Bergedahl Vernang (26) og David Fransplass Aas (29) leverte et glimrende kreativt konsept, og at duoen har de beste forutsetninger for å hevde seg i den internasjonale finalen. Det viste seg å holde til en topp seks-plassering.

Sebastian og David er blant verdens seks største PR-talenter

Ble shortlistet i Young Lions PR.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det var veldig gøy for David og meg som har jobba hardt med det og se at det får resultater. Det er kjedelig å ikke få edelt metall, men vi sier oss fornøyd med å få topp seks. Nå gleder vi oss til å dra til Cannes, sier Sebastian Bergedahl Vernang til KOM24.

Sammen med byråkollega David Fransplass Aas kom de altså på topp seks i den gjeve Young Lions PR-konkurransen, hvor PR-talenter fra hele verden konkurrerer om å vinne den prestisjefylte prisen.

Briefen de skulle levere på var å lage et konsept for en UNESCO-kampanje for å få folk til å stå opp mot rasisme.

– Det var veldig krevende, for du har 24 timer på deg til å komme opp med en kreativ løsning som funker globalt. Det var noen sene, sene nattetimer da, sier Fransplass Aas.

De to jobber til daglig i Publicis MSL.

– Det er morsomt å vite at man kan konkurrere med resten av verden på de kreative jobbene og levere en jobb på et høyt nivå, sier han.

Selv om de ikke stakk av med medaljeplassene er begge to svært fornøyde med å ha kommet så langt i konkurransen.

– Det gir mersmak og tro på at man er kreativ og har mulighet til å levere gode jobber for kunder. Byrået vårt setter og veldig pris på dette, sier Vernang.

Powered by Labrador CMS