DCC Grand Prix arrangeres for første gang
Jakten på den første vinneren av Digital Creative Competition Grand Prix er i gang.
Ocean Outdoor sin årlige Digital Creative Competition (DCC) har nå åpnet for bidrag i Norge, Storbritannia, Nederland, Sverige, Danmark og Finland.
Det skriver de i en pressemelding. I år som i fjor skal de kåre den beste kreative idéen for en digital utendørskampanje.
Det konkurreres innen kategoriene Commercial og Non Profit, og vinnerne i Norge mottar at idéen utføres på deres nettverk av digital utendørsskjermer til en visningsverdi av 1,5 millioner kroner.
Nytt for 2024 er at vinnerne fra alle land går videre til DCC Grand Prix. For den aller første vinneren av Grand Prix, er hovedpremien en valgfri DOOH-kampanje verdt 100.000 pund på syv av Europas mest eksklusive flater for utendørsannonsering, inkludert:
• Londons Piccadilly Lights, storhetens ess av utendørsreklame og det ultimate utgangspunktet for integrerte globale kampanjer.
• Leidseplein i Amsterdam, et livlig torg i hjertet av byen, som er et sentrum for natteliv og underholdning, med kulturelle attraksjoner som Rijksmuseum, Van Gogh-museet og konsertsalen Concertgebouw.
• The Halo i Stockholm, en globalt unik DOOH-installasjon som dekker 3 etasjer i Westfield Mall of Scandinavia.
• The Iconic, som ligger i Field's i København, Danmarks største kjøpesenter.
• Redi Icon i Helsinki, en unik hjørneskjerm plassert ved det største kjøpesenteret i Helsinki sentrum.
• Med fire fullbevegelsesskjermer er The Cube suspendert over inngangshallen til Oslos bussterminal i Norge.
I tillegg til å tildele 100.000 pund i annonseplass, vil Ocean Studios filme merkekampanjen, noe som skaper et aktivum å dele på Grand Prix-vinnerens egne digitale og sosiale kanaler.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no