Den store kommunikasjonsprisen.
Den store kommunikasjonsprisen.

Den store kommunikasjonsprisen:

Se alle vinnerne her!

Den store kommunikasjonsprisen arrangeres for aller første gang, og her kommer en oversikt over alle som stikker av med gull, sølv og bronse i de ulike kategoriene.

Publisert Sist oppdatert

(Røverstaden, Oslo): Prisutdelingen arrangeres av KOM24, Retriever og Kommunikasjonsforeningen. I alt skal det deles ut priser i sju ulike kategorier, og god kommunikasjon fra 2024 skal hedres.

Beste intern­kommunikasjon

Den store kommunikasjonsprisen.
Beste intern­kommunikasjon.
Den store kommunikasjonsprisen.
Beste intern­kommunikasjon.
Beste intern­kommunikasjon.

Gull: Baneservice

Juryens begrunnelse: «Prisen for beste internkommunikasjon går til en liten kommunikasjonsavdeling bestående av bare halvannet årsverk. Vinneren har vært opptatt av å berede grunnen for at kommunikasjon er noe hele virksomheten med sine totalt 650 ansatte gjør – ikke «bare» kommunikasjonsavdelingen».

Sølv: Felleskjøpet

Bronse: VIPPS.

Beste krise­kommunikasjon

Den store kommunikasjonsprisen.
Beste krisekommunikasjon.
Den store kommunikasjonsprisen.
Beste krisekommunikasjon.
Den store kommunikasjonsprisen.
Beste krisekommunikasjon.

Gull:  Toyota Norge

Juryens begrunnelse: «Takket være rask, effektiv og tydelig kommunikasjon lyktes årets vinner i kategorien beste krisekommunikasjon å begrense skadevirkningene og konsekvensene av en hendelse som kunne fått fatale konsekvenser, og hvor i verste fall liv kunne gått tapt».

Sølv: DNB

Bronse: Ruter

Årets kommunikasjons­leder

Gull: Andreas Bjørnstad (Kreftforeningen)

Den store kommunikasjonsprisen.
Årets kommunikasjonsleder.
Den store kommunikasjonsprisen.
Årets kommunikasjonsleder.

Juryens begrunnelse: «Årets kommunikasjonsleder evner å bruke kommunikasjon som strategisk virkemiddel, og har bidratt til å oppnå rekordresultater for virksomheten. Vedkommende har systematisk samlet kompetanse og personell under en ny strategisk retning i kommunikasjonsarbeidet, noe som har gitt større kraft og resultater virksomheten aldri før har sett».

Sølv: Morgan Lillegård (Nofima)

Bronse: Kristine Aakvaag Arvin (Kiwi)

Årets visuelle kommunikasjon

Den store kommunikasjonsprisen.
Årets visuelle kommunikasjon
Den store kommunikasjonsprisen.
Årets visuelle kommunikasjon
Den store kommunikasjonsprisen.
Årets visuelle kommunikasjon

Gull: Sjøfartsdirektoratet

Juryens begrunnelse: «Vinneren i kategorien beste visuelle kommunikasjon har lykkes med å engasjere og overraske målgruppen, som igjen har ført til positiv medieomtale, oppmerksomhet i ulike kanaler – og konkrete målbare resultater».

Sølv: Hamar Kommune

Bronse: Bymiljøetaten, Oslo Kommune

Årets talsperson

Gull: Linda Granlund (divisjonsdirektør i Helsedirektoratet)

Den store kommunikasjonsprisen.
Årets talsperson
Den store kommunikasjonsprisen.
Årets talsperson
Den store kommunikasjonsprisen.
Årets talsperson

Juryens begrunnelse: «Årets talsperson har utmerket seg som en tydelig og troverdig talsperson på vegne av virksomheten hun jobber for. Vedkommende ser viktigheten av kommunikasjon og tilstedeværelse i offentligheten, og deltar aktivt i den offentlige debatten. Årets talsperson har sterkt forankring i eget fag, og evne å formidle dette med klart og tydelig språk, og bidrar til å bygge forståelse og relevans hos målgruppene».

Sølv: Bjørn Amundsen (dekningsdirektør i Telenor)

Bronse: Atle Simonsen (kommunikasjonssjef i Lyse)

Årets beste kommunikasjon­savdeling (offentlig/ideell sektor)

Gull: Norges Bank Investment Management/Oljefondet

Den store kommunikasjonsprisen.
Årets beste kommunikasjon­savdeling (offentlig/ideell sektor)
Den store kommunikasjonsprisen.
Årets beste kommunikasjon­savdeling (offentlig/ideell sektor)
Den store kommunikasjonsprisen.
Årets beste kommunikasjon­savdeling (offentlig/ideell sektor)

Juryens begrunnelse: «Årets kommunikasjonsavdeling i offentlig og ideell sektor har gjennom dedikert og strategisk arbeid løftet virksomhetens kommunikasjon til et nytt nivå. Kommunikasjon er definert til å være en av bærebjelkene i virksomhetens overordnede strategi, og avdelingen har lykkes tydelig med å levere på nettopp dette. Kommunikasjonsavdelingen har jobbet systematisk med å øke kunnskapen til virksomheten i den norske offentligheten, og resultatene av arbeidet viser at de lykkes svært godt med nettopp dette».

Sølv: Forsvaret

Bronse: Kreftforeningen

Årets beste kommunikasjon­savdeling (privat sektor)

Gull: TINE

Den store kommunikasjonsprisen.
Årets beste kommunikasjon­savdeling (privat sektor)
Den store kommunikasjonsprisen.
Årets beste kommunikasjon­savdeling (privat sektor)
Den store kommunikasjonsprisen.
Årets beste kommunikasjon­savdeling (privat sektor)

Juryens begrunnelse: «Vinneren av årets kommunikasjonsavdeling i privat sektor har vist hvordan strategisk, helhetlig og engasjerende kommunikasjon kan styrke en virksomhets posisjon og oppnå målrettede resultater. Gjennom hele året har de hatt en 360-graders tilnærming til kommunikasjonsarbeidet, og har lykkes i å utvikle og iverksette kommunikasjon som har styrket virksomhetens preferanse hos målgruppene, styrket virksomhetens posisjon og samfunnsprofil, og skapt fornyet lojalitet blant interne og eksterne målgrupper».

Sølv: Telenor

Bronse: Norwegian

Powered by Labrador CMS