Merkle ansetter ny kreativ leder
Henter Pål Machulla fra DNB: – Kommer til å bli en inspirerende og hyggelig reise fremover.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Kundeopplevelsesbyrået Merkle som er en del av dentsu, har det siste året hatt stor vekst og derfor gjort flere nye rekrutteringer.
Byrået med byråleder Michael Legendre, i spissen, har hentet inn Thea Klem Storm-Paulsen, Marie M. Venås og Pål Machulla.
– Vi har opplevd stor etterspørsel og vekst gjennom det det siste året. Vår største utfordring har vært å ansette raskt nok for å møte den voksende etterspørselen, sier Legendre.
Merkle jobber innen flere fagområder, som data, teknologi, strategi og kreativitet.
– Kompleksiteten i faget gjør at vi trenger forskjellige kompetanser. Vi er veldig stolte av å klare å rekruttere så kompetente personer som Pål, Marie og Thea.
Ny kreativ leder fra DNB
Machulla er ansatt som ny kreativ leder.
– Denne jobben gir veldig mye mening for meg. Merkle som selskap har lenge vært en leder innen digital transformasjon, og viser ekstrem kompetanse på samtlige områder som kreves for å skape gode kundeopplevelser.
Han har blant annet erfaring fra Funcom, Telenor, DNB og Schjærven hvor han har jobbet på kryss og tvers av kreative og teknologiske disipliner.
Det å kunne jobbe kreativt på toppen av data, analyse, teknologi og organisatoriske kapabiliteter, gir et stort spillerom for å hjelpe merkevarer i å lykkes på tvers av sine kundeflater.
Rollen som kreativ leder er en drøm for Machulla.
– Å få tillit til stillingen som kreativ leder, der oppgaven er å designe fantastiske kundeopplevelser sammen med en rekke kjente merkevarer, er rett og slett en drøm som går i oppfyllelse. Sammen med smarte og kompetente folk kommer dette til å bli en inspirerende og hyggelig reise fremover.
– Føles riktig å ta steget
Venås har startet hos Merkle som innholdsprodusent og kommer fra TENK byrå hvor hun har vært medeier og jobbet som innholdsprodusent og grafisk designer.
– Merkle har de flinkeste folkene og sammen med spennende kunder og et stort fagmiljø under dentsu, føltes det riktig å ta steget hit nå. Jeg gleder meg til å lære av de beste og få lov til å utvikle nye kreative ideer og konsepter sammen med kundene våre, sier hun.
Storm-Paulsen er ansatt som prosjektleder. Hun har seks års erfaring fra brytningspunktet mellom kreativitet og teknologi i selskaper som Visma og Wunderman Thompson.
– Jeg har blitt tatt godt imot av dyktige og trivelige kollegaer og jeg er i gang med flere spennende prosjekter. Etter noen år i København er jeg glad for å være tilbake i Oslo og veldig fornøyd med å starte i Merkle. Her har jeg gode muligheter til å videreutvikle meg og nørde prosjektleder-faget. Jeg er veldig spent på den retningen Merkle er på vei, forteller hun.