Merkle Norge sin ledergruppe: Charlotte Roppen (Kundedirektør), Ville Sivonen (Director of Martech Northern Europe) og Michael Legendre (Byråleder)

Merkle skiftet navn i fjor: Opplever vekst og rekordomsetning

Skal øke med ti ansettelser i 2022.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi har opplevd stor etterspørsel og vekst gjennom det siste året. Vår største utfordring har vært å ansette raskt nok for å møte den voksende etterspørselen. Flere og flere selskaper har kundeopplevelse og personalisering på agendaen. Dette er et område som er forretningskritisk for flere og flere. Det viktigste for oss nå er å levere høy kvalitet på arbeidet vi gjør.

Det sier Michael Legendre, byråleder for Merkle i Norge i en pressemelding.

Merkle er det nye navnet på gamle Isobar og hadde i 2021 sitt første hele år i ny ham.

Det førte til en solid økning i inntektene.

Merkle hadde i 2021 43,2 millioner i driftsinntekter, en økning på ti millioner kroner fra året før.

Men også byråomsetningen kan vise til en solid økning på 5,7 millioner kroner til 26,8 millioner kroner.

Årsresultatet ble på 5,2 millioner kroner og omtrent alt blir tatt ut i utbytte.

– Vi introduserte byrånettverket Merkle for å akselerere vårt tilbud innen CXM, som betyr kundeopplevelser, personalisering og CRM. Merkle er et av verdens største byråer innen dette området, og er nå også vår virksomhet i Norden innenfor et strategisk viktig område for alle våre kunder, sier Legendre i pressemeldingen.

Selskapet fortsetter veksten i 2022 og skal øke med ti ansatte i år. Fem er allerede på plass og fem til skal inn før nyttår.

– Vi er på utkikk etter flere talenter med forskjellig bakgrunn og kompetanse, sier han.




Powered by Labrador CMS