PR-operatørene med god flyt og vekst : – Vi ser resultatet av arbeidet
Kommunikasjonsbyrået økte inntektene, selv om resultatet gikk ned.
I 2022 leverte PR-operatørene en driftsmargin på 13,5 prosent, og for tredje året på rad et resultat på over 3 millioner koner. Dette er bak sammenlignet med 2021-tallene, som var nær 3,5 millioner kroner.
Kommunikasjonsbyrået som vant gull i både Digital Communication Awards og Sabre Awards i fjor, endte med et resultat før skatt på 3,1 millioner kroner og driftsinntektene økte fra 22 millioner kroner til 23,2 millioner, sammenlignet mot 2021.
– Vi er ambisiøse både på egne vegne og på kundenes vegne, med mål om å skape kommunikasjon som gir økt konkurransekraft. Vi ser resultatet av arbeidet både i form av prisvinnende kommunikasjon og på bunnlinjen, sier byråleder i PR-operatørene, Petter Thorendahl, i en pressemelding.
Byrået jobber etter en strategi som skal sørge for en sunn og bærekraftig vekst fremover.
– Vi har økt utviklingstakten og har mye spennende foran oss. Resultatene i 2022 er et bevis på at det har virket, og 2023 ser bra ut så langt. Men selv om mye er gjort er det mye hardt arbeid foran oss.
Kommunikasjonsbyrået har mål om videre vekst og utvikling. Selv i et marked preget av stor usikkerhet, har 2023 så langt ikke skuffet, ifølge Thorendahl.
– Vi opplever pågang fra nye kunder og fin utvikling for mange av våre eksisterende oppdragsgivere. Vi ser blant annet at reiseliv og destinasjoner for alvor har våknet igjen og det er et område hvor vi har mye erfaring og spisskompetanse.