– Det har vært et utrolig morsomt første driftsår for Storm Samfunn, sier daglig leder, Julie Remen Midtgarden.

Stordalen-byrå med millionoverskudd

Storm Samfunn kan se tilbake på et meget godt første driftsår.

Publisert

Søsterbyrået til Storm Communications, Storm Samfunn, har siden etableringen i 2022, opplevd stor vekst i sitt første driftsår. 

Byrået som er spesialisert på politisk og strategisk kommunikasjon, har Petter Stordalen på eiersiden. Resultatet for Storm Samfunns første driftsår viser et millionoverskudd med en omsetning på over 7,6 millioner og et resultat før skatt på nesten 1,3 millioner i fjor.

 – Det har vært et utrolig morsomt første driftsår for Storm Samfunn, sier daglig leder i Storm Samfunn, Julie Remen Midtgarden, i en pressemelding.

 Hun forteller at det var høy etterspørsel etter tjenestene selskapet leverer, særlig innen myndighetskontakt og strategisk kommunikasjon gjennom hele fjoråret. 

– Etterspørselen har bare økt i 2023, så det er solid tempo på oss i innspurten mot sommeren.

Gjensyn med vinduskampanje

På kundesiden forteller hun at de jobber med et bredt spekter av bransjer, men at særlig eiendom er et område de har god kompetanse på og høy etterspørsel etter. Det synes også på selskapets kundelister, som er åpne. 

– Våre rådgivere som kjenner reguleringsprosesser generelt, men særlig både Oslopolitikken og reguleringsprosessene her, er svært ettertraktet.

Storm Samfunn:

  • Omsetning: 7 629 549
  • Resultat før skatt: 1 258 263
  • Årsresultat: 982 382

 Storm Samfunn har også vært involvert i andre prosjekter som strekker seg utenfor spesialistområdet, eiendom. De har også hatt en finger med i spillet i Fontenehus Norge og deres vinduskampanjen «Hvordan Fontenehus forvandlet byen til tusenvis av adshells», som vant sølv i medieprisen, i kategorien mediekreativitet. 

Anorak er byrået bak kampanjen Fontenehus-kampanjen, med bistand fra rådgivere i Storm. Vindusaksjonen ble raskt en snakkis og høstet mye oppmerksomhet – og torsdag denne uken får vi et gjensyn med kampanjen, ut juni. 

 – Det er en utrolig viktig kampanje som setter søkelyset på at mange som blir sykemeldt for psykisk helse blir sittende isolert hjemme, når det man egentlig trenger er å komme seg ut. Vårt bidrag handlet særlig om det politiske og mer faglige. Det var inspirerende å jobbe sammen med de kreative hodene i Anorak, og givende å kunne bistå Fontenehus Norge som gjør en så viktig jobb.

«Skaff de beste folka!»

 Både på kundesiden og i antall ansatte vokste byrået i fjor. I 2022 fikk Storm Samfunn med seg Peter Markovski (tidligere kommunikasjonsdirektør i NHO) som partner, og Olga Marie Brathaug (tidligere rådgiver for Olaug Bollestad) som rådgiver. I 2023 har også Fredrick Mortvedt (tidligere rådgiver i Footprint) blitt med på laget.

– Målet vårt er å vokse godt ila 2023. Da trenger vi flere gode rådgivere. Et viktig råd fra Petter da Storm så dagens lys, var «skaff de beste folka!». Det betyr de beste både faglig og de som bidrar til et godt sosialt miljø på jobb. 

 Selskapet har åpne kundelister, og dette er et aktivt valg selskapet har tatt – og særlig viktig for Midtgarden da hun var med å starte byrået, og viktig i rekrutteringsprosesser. 

– For de som jobber hos oss, har det vært helt avgjørende med åpne kundelister. Vi får også veldig mange gode tilbakemeldinger om det fra kundene vi jobber med. For oss er det en grunnleggende verdi å være åpne. Men det er også for å avmystifisere bransjen og utfordre de eldre og mer etablerte byråene. Og det skal vi fortsette med i 2023, avslutter hun.

Powered by Labrador CMS