Sanna Kristine Borgerud
Sanna Kristine Borgerud

Misjonsalliansen styrker sin digitale satsing

Misjonsalliansen styrker sin digitale satsing med ansettelsen av Sanna Kristina Borgerud (26) som ny SoMe- og webansvarlig.

Publisert Sist oppdatert

Borgerud kommer fra rollen som kommunikasjonsrådgiver i Ung Kreft, hvor hun spilte en nøkkelrolle i å øke organisasjonens tilstedeværelse og synlighet digitalt. Blant annet jobbet hun med promotering av podcasten «Bekreftet – en prat om kreft og sånn», som ga verdifull innsikt og støtte til unge berørte av kreft.

– Jeg ser frem til å arbeide sammen med dyktige mennesker som alle deler en felles visjon: Å jobbe for at alle skal ha like muligheter, uavhengig av bakgrunn og omstendigheter, sier Sanna. 

Borgerud har utdannelse innen reklame og merkekommunikasjon fra Fagskolen Kristiania og erfaring med markedsføring, grafisk design og annonsering. 

- Nå skal jeg gå fra å jobbe for unge berørte av kreft, til å jobbe for de som er rammet av fattigdom og urettferdighet. Selv om det er en annen kamp, er drivkraften er den samme. Å hjelpe de som er i sårbare situasjoner, sier hun.

Generalsekretær i Misjonsalliansen Heidi Sandvand Hegertun er glad for å få Sanna om bord og for ytterligere dreie organisasjonens kommunikasjonsarbeid i digital retning. 

– Vi ønsker å snakke til mennesker der de er, og i de kanalene de faktisk bruker. For 124 år siden sendte vi ut magasiner og brev, nå ønsker vi være på Snapchat, TikTok og andre steder hvor folk befinner seg. Dette er en naturlig og viktig utvikling for å nå ut til enda flere med vårt arbeid, sier Hegertun. 

Misjonsalliansen har i dag over 10 000 faddere i Norge som støtter deres prosjekter i Afrika, Asia og Sør-Amerika. Borgerud vil få en sentral rolle i å distribuere innhold fra feltarbeidet til organisasjonens digitale plattformer og bidra til å rekruttere flere støttespillere. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS