Narify er i gang med kundejakten: – Har en lang liste med folk jeg skal kontakte
Cathrine Lie Strand har fått base på kontorene til Whydentify i Oslo, og skal suse rundt for å selge Narify til forskjellige aktører.
– Jeg har drømt om dette lenge. Jeg startet med LinkedIn for sju år siden for å fremme mitt eget selskap, og jeg så tidlig at vi trenger et verktøy for å kunne få ut alt potensialet på plattformen, sier Cathrine Lie Strand til KOM24.
Hun er både leder av synlighet i Hubify, og salgssjef for det nye LinkedIn-verktøyet deres, Narify.
Fra Whydentify sitt kontor ved Jernbanetorget i Oslo skal hun nå jobbe for å få flere til å ta i bruk Narify. Whydentify er også inne på eiersiden i det nye verktøyet.
Flere mulige kunder
Ifølge Strand skal Narify fungere som en samhandlingsplattform som gjør det lettere for bedrifter å samkjøre og koordinere det de legger ut på LinkedIn, slik at de kommuniserer mer effektivt på plattformen.
Hun sier at de allerede har flere kundeforhold på plass, men at de også skal jobbe hardt for å få flere.
– Jeg er bare i uke to i denne jobben, men opplever god etterspørsel. Jeg har en lang liste med folk jeg skal kontakte, og flere gode leads, sier Strand.
En forutsetning er at bedriftene ser et behov for å bli synlig på LinkedIn, selv om de også har veldig mye annet de skal bruke tiden sin på.
– Små, mellomstore og store bedrifter kan ha god bruk for Narify, og det kan fungere bra i mange ulike bransjer. Vi har også full forståelse av at det å drive med employer branding på LinkedIn kommer i tillegg til den jobben de ellers gjør. Men man må være villig til å bruke noe tid og ressurser for at dette skal fungere på lang sikt, sier Strand.
– Sunt med diskusjon
Da KOM24 omtalte lanseringen av Narify i starten av november, utløste det en liten diskusjon.
Foredragsholder Meri Wiik reagerte blant annet på at daglig leder i Narify, Kjetil Hundhammer, brukte ordet «kontroll» da han snakket om hvordan verktøyet skulle påvirke LinkedIn-aktiviteten til bedrifters ansatte.
Wiik var i hovedsak bekymret for at Narify kan gjøre LinkedIn kjedeligere ved at innholdet blir likt.
– Jeg tror det er sunt med en diskusjon om det som kan gå galt. Og det er jo i utgangspunktet sånn at man kan bli drittlei innholdet på LinkedIn av og til, sier Strand.
Hun tror Narify kan bidra til å gjøre dette bedre, ikke verre.
– Det er jo også kunstig intelligens inn i bildet her. Jeg har fortsatt ikke hørt om noen som bruker KI hundre prosent, og at det blir bra. Det trengs fortsatt mennesker til å sjekke det som kommer ut. KI brukes til optimalisering, ide-generering, rådgiving og planlegging.
– Vi har lagt opp til mye samarbeid og sparring på tekster, både med kolleger og med menneskelige «ghosts». Dette for å ivareta det unike og ekte.
Med Narify kan hver enkelt ansatt fortsatt skrive om det som opptar en selv, fremhever hun.
– Men samtidig kan en også diskutere med kolleger og planlegge sammen når og hva som skal ut.
Algoritmene
De har ikke noen form for kontakt med LinkedIn, men baserer seg på analyser og statistikk de selv har hentet inn om hva som fungerer og ikke fungerer av innhold på plattformen.
Narify har også samarbeid med LinkedIn-ekspertene Richard van der Blom og Martijn Holtes.
– Vår kunnskap baserer seg på flere grundige analyser, samtidig som hver enkelt bedrift må finne ut selv hva som fungerer best for seg selv. Som det meste annet, er ikke Narify noe som vil gi resultater på et blunk, sier Strand.
På Oslo-kontoret vil Strand jobbe tett med Kristine Harket, som også har drevet selvstendig med Harket Communication. Sammen skal de ut og møte folk og snakke med potensielle kunder.
– Det blir noen kaffekopper framover, sier Strand og ler.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no