Visma Software og Tante Randi viser at endring med «Endre« lønner seg
– Akkurat som nissen kommer ned pipa på julaften, dukker Endre opp når noe skal endres.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Tante Randi er ute med sin første kampanje for Visma Software, etter at de vant kontoen tidligere i år.
– Vi betaler regningene våre med mobiltelefonen, har alle TV-seriene liggende oppe i skyen, snakker med fastlegen over kamera, og låser opp for håndverkeren mens vi ligger på en strand i Syden. Men når vi kommer på jobb bruker vi printer og scanner, arkiverer filene i en serverpark. Og i noen tilfeller ringpermer, sier teamet bak kampanjen Kim Follesøy-Thuen og John Njoki, i en melding.
Kreativ leder Tore Woll mener at det ligger i menneskets natur å stritte imot når man hører ordet endring.
– Ledere har blitt døpt endringsledere, vi skal både bli agile og være lean og det growth hackes her og der. Men folk er fortsatt motstandsdyktige mot endring, spesielt i jobbsammenheng. For der digitalisering i hjemmet er sett på som en frivillig forbedring, er det på arbeidsplassen en tvunget forandring. Og forandring liker vi dårlig.
Visma Software selger skybaserte systemer til bedriftsmarkedet, der fortsatt mange aktører gjør det på «gamlemåten».
– Det plagsomme med endring er jo at vi ikke kommer utenom det, og når vi er igjennom det ønsker vi heller ikke å gå tilbake. Man trenger bare et dytt i riktig retning, og akkurat som nissen kommer ned pipa på julaften, dukker Endre opp når noe skal endres. Endre har hjulpet oss i alle år, og i disse filmene er han på jobb for Visma for å skape endring hos bedrifter, og bidra til resultatet av endring, nemlig effektivisering, avslutter Follesøy-Thuen.