Administrerende direktør Gunn Helen Hagen i Norges Varemesse sammen med Robert Kippe som blir hennes nye kollega fra mandag av. Kippe entrer da rollen som kommunikasjonssjef.

Forlater Dinamo - blir kommunikasjonssjef

– Da jeg leste stiftelsens samfunnsoppdrag, så var jeg overbevist om at dette var jobben for meg.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Robert Kippe er ansatt i en nyopprettet stilling som kommunikasjonssjef i Stiftelsen Norges Varemesse, opplyses det om i en pressemelding.

– Da jeg leste stiftelsens samfunnsoppdrag, så var jeg overbevist om at dette var jobben for meg. Stiftelsen Norges Varemesse eier og driver varemessen på Lillestrøm og Oslo Spektrum, og har som formål å tilby møteplasser for bedrifter, kulturliv og organisasjoner. Og betydningen av gode møteplasser kan aldri overvurderes, enten det er i form av konserter, konferanser eller messer. Det er i møter med andre folk vi lærer, får de beste opplevelsene og de nye ideene og løsninger blir til, sier Kippe i pressemeldingen.

Han kommer fra stillingen som seniorrådgiver i Dinamo PR. Tidligere har Kippe blant annet jobbet som kommunikasjonssjef i EL og IT Forbundet, presse- og samfunnskontakt i Forskerforbundet og politisk rådgiver for SVs stortingsgruppe.

Administrerende direktør i Norges Varemesse, Gunn Helen Hagen, ser på ansettelsen av en kommunikasjonssjef som en naturlig del av arbeidet med å styrke stiftelsen posisjonen som en viktig samfunnsaktør, både nasjonalt og lokalt.

– Robert har lang erfaring med pressearbeid og samfunnskontakt, og har en glød og evne til å bygge samarbeid som vi setter stor pris på. Dette styrker vår dialog med samfunnet, noe som er viktig for oss når stiftelsen planlegger den videreutviklingen vi gjør. Nå gleder vi oss til å komme i gang for fullt, sier Hagen i samme melding.

Kippe tiltrer stillingen som kommunikasjonssjef 3.mai.

Powered by Labrador CMS