DNB lanserer ny Ringvirkninger-kampanje
– At dette budskapet skaper engasjement i næringslivet, er det ingen tvil om.
DNB er ute med en ny kampanje for deres konsept Ringvirkninger, som de kommuniserte ut første gang i 2018.
DNBs Ringvirkninger-konsept synliggjør hvor viktig norske bedrifter er for verdiskaping og velferd i landet vårt.
Både direkte, gjennom skatter og avgifter, men også indirekte gjennom kjøp av varer og tjenester fra andre.
– Historien om norske bedrifters bidrag til samfunnet, skaper en enorm stolthet blant alle de som hver dag står på for å skape en arbeidsplass for seg selv og andre. På dnb.no/ringvirkninger kan alle norske bedrifter sjekke hvilke ringvirkninger de skaper, og velferden de bidrar til, sier Maja Flaatten, ansvarlig for kampanjen i en pressemelding.
Gjennom ringvirkninger-kalkulatoren kan norske bedrifter sjekke sine ringvirkninger og få sett hva deres verdiskaping bidrar til.
– At dette budskapet skaper engasjement i næringslivet, er det ingen tvil om. Det ser vi i våre tall, blant annet gjennom hvor mange som hvert år søker opp sin bedrift og deler sin personaliserte film i sitt eget nettverk, supplerer Jens Kristiansen, leder for DNBS marketingteam for Bedrifter og Regioner.
Han sier at løypemelding fra reklametrackeren etter årets kampanjestart, viser også at reklamen blir meget godt likt.
Pol er ansvarlig for kampanjen, med Petter Bryde som konsulent. Kreativt ansvarlig i DNB Creative er Pia Svärd.