Forlater Easee – går til Tou etter sommeren
– Tiden i Easee har vært ingenting annet enn fantastisk.
Tidligere rapporterte KOM24 at PR-sjefen i Easee, Kenneth Bjerga, slutter i selskapet.
Han deler at etter oppsigelsestiden går han over til Tou, og skal fortsette innen kommunikasjon og merkevarebygging.
– Tiden i Easee har vært ingenting annet enn fantastisk. Men som det meste i livet, så er det en tid for alt. Tre år i et selskap som Easee føles ut som 10, men det er kun fordi en får være med på så ekstremt mye på kort tid, skriver Bjerga i en epost til KOM24.
Akkurat hva stillingen blir hetende er fortsatt usikkert.
– Så ferskt er det. Min tidligere leder spurte om jeg ville komme tilbake, og over kalde øl på pub har vi diskutert løst og fast. Nå var tidspunktet riktig, og jeg gleder meg enormt til å jobbe med Tou som merkevare.
Bjerga har tidligere jobbet i Tou fra 2017 til 2020 som kommunikasjonssjef.
Easee har opplevd noen krevende måneder etter at det svenske Elsäkerhetsverket innførte salgsstopp på laderne i Sverige, hvor andre europeiske land fulgte etter.
Som PR-sjef har Bjerga stått midt i stormen.
– Det har vært krevende, å si noe annet ville vært en løgn. Men en lærer enormt mye om seg selv når det bikker imot. Og den motvinden vi har stått i har vært betydelig.
– Har det hatt noen innvirkning på hvorfor du velger å si opp?
– Det har kanskje veid opp litt for totalen, men det har vel handlet mest om at jeg har noe uoppgjort på Tou som jeg nå har sjansen til å fullføre. Jeg tror uansett at mange av de tingene jeg lærte i Easee kan tas med videre, sier Bjerga, og legger til:
– Det er mange paralleller mellom start-up mentalitet og skapelsen innen kunst- og kultur. Begge har en ureddhet tilnærming og en særegen innstilling som kan få til store ting.
Bjerga skryter både av kolleger og arbeidsplassen han nå forlater, og sier han kjenner på blandede følelser. Samtidig erkjenner han at det kjennes både på kropp og sinn at det er på tide å komme seg videre.
– Jeg er stolt over å ha vært en del av Easee. Jeg synes avtrykkene vi har satt og kommunikasjonen vi har skapt snakker for seg selv.