Viva Media ansetter ny SEO manager
Opplever en enorm vekst og etterspørsel etter SEO-tjenester
Denne artikkelen er over to år gammel.
Viva Media har hatt en solid økning innenfor SEO, med en vekst på hundre prosent, sammenlignet med i fjor, og ansetter Ingeborg Svergja som SEO manager, opplyses i en pressemelding.
Sammen med resten av teamet Viva Media, skal hun bidra med videre vekst i 2021.
– Fleksibiliteten rundt å håndtere flere forskjellige kunder og utvikle seg i takt med utfordringene er et av hovedelementene til at jeg ville inn i et byrå. Samtidig ønsket jeg å finne et sted som hadde de verdiene og ambisjonene jeg var på jakt etter, og der var Viva.
Hun har de siste årene jobbet freelance som tekstforfatter, og fullfører en master i strategisk kommunikasjon ved Høyskolen Kristiania neste vår. Hun har jobbet med flere forskjellige bransjer hvor alt fra tekst for optimalisering, innholdsproduksjon og chatbot-innhold har vært løpende prosjekter. I løpet av bacheloren i kreativ markedskommunikasjon, våknet også en stor interesse for SEO.
– De skilte seg ut og traff nerven «denne jobben MÅ jeg ha», uttaler Svergja i samme melding.
Kundene ønsker en samlet pakke
Det var interessen ved å bistå små start-ups og større etablerte kunder, sammen med en brennende interesse for tekst og språk som har vært store påvirkere for at valget landet på Viva Media.
Eline Ougendal, sier det er spennende å få inn Svergja som både har frisk kunnskap og spennende, relevant erfaring som er verdifull for Vivas prestasjonsteam.
Viva Medias SEO-avdeling har jobbet med organisk synlighet lenge og ser at det, mer enn noen gang, er viktig for kundene å satse på organisk trafikk og at en stadig økende andel av nye og eksisterende kunder tør satse. Det har også vært en stor tilvekst av totale kunder hos Viva, der kombinasjonen av SEO, SEM, SoMe og kreativt leveres i en samlet pakke.