Mari Evju er ny Seinor Marketing Manager i reMarkable
– Spennende selskap og et inspirerende brand å få muligheten til å jobbe med
Mari Evju er ansatt som ny Senior Marketing Manager i det digitale lese- og skrivebrettselskapet reMarkable.
Hun sier at reMarkable har utmerket seg som et sted hun kunne tenke seg å jobbe.
– Jeg ville ha jobben fordi reMarkable er et spennende selskap og et inspirerende brand å få muligheten til å jobbe med. Jeg har lenge hatt et godt øye for reMarkable fordi dette selskapet har en visjon jeg stiller meg bak, et ønske om å utrette noe stort og et unikt tverrfaglig miljø med varme, positive og engasjerte mennesker.
I tillegg ser Evju for seg at hun kan utvikle sine ferdigheter i sin nye stilling.
– Det er en type kultur som jeg opplever som veldig tiltrekkende. I tillegg var akkurat denne stillingen ekstra spennende fordi her skulle jeg jobbe i krysningspunktet mellom brand, marketing og e-commerce og jeg har lenge ønsket å upskille meg på e-commerce og customer experience-feltet.
Lang erfaring
Evju kommer fra jobb i Elkjøp, der hun i tre år har hatt brand manager-rollen for merkevaren Epoq. I alt har hun jobbet i Elkjøp i litt over fem år.
– Da hadde jeg ansvaret for innsikts- og strategiarbeidet, kommunikasjons- og markedsføringsstrategien, samt hvordan dette skulle eksekveres på de nordiske markedene Elkjøp opererer i. I tillegg er Elkjøp en stor og kompleks organisasjon med mange stakeholders, så det å ha litt erfaring på dette feltet kommer også godt med.
Storytelling
Evju har nå ansvaret for brandets storytelling på reMarkable.com og å sikre at dette henger sammen med posisjoneringsstrategien og uttakene deres.
Herunder kommer oppgaver som å sette kommunikasjonsstrategi og budskapshierarki for reMarkable.com, i tillegg til innholdsutvikling.
– Det vil også si at jeg skal jobbe med å sette marketing-relaterte mål og KPI-er for nettsiden, identifisere initiativer som bidrar til å forbedre den totale kundereisen og brukeropplevelsen, operasjonalisere arbeidet med en full-funnel strategi og jobbe med konverteringsoptimalisering.