Snickers har vært lure og kastet seg på EM-hypen i England.

Snickers lover å gjeninnføre legendarisk sjokolade-navn om alle får fri dagen etter EM-finalen

Slik klarer sjokoladegiganten å skaffe seg tonnevis med oppmerksomhet under EM.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

På søndag skal det utrolige skje. England skal, for første gang siden 1966, spille en finale i et internasjonalt mesterskap i herrefotball. Det store spøkelset fra 55 år tilbake i tid skal endelig begraves når Italia står på den andre banehalvdelen på Wembley, søndag klokken 21.

Og vi vet alle hva det betyr.

Det vil være en gigantisk fest i hele det fotballgalne England på søndag. Pubene har fått lov til å ha lengre åpent, så alle får med seg hele kampen og ekstraomganger og til og med britenes mareritt, en straffespark-konkurranse, om ikke kampen blir avgjort.

64 950 mennesker var til stede på Wembley da engelskmennene på kontroversielt vis kvalifiserte seg til finalen. 27,6 millioner så kampen på TV i England og bilder fra Piccadilly Circus etter kampen viste glade engelskmenn som feirer.

Alle skjønner at på søndag kan det ta helt av.

Problemet er at dagen etterpå er en vanlig arbeidsdag. Det begrenser hvor mye man kan feire.

Kravene om at mandag skal bli en nasjonal fridag har blitt stadig større og nærmere 300 000 har skrevet under på en begjæring for å til en fridag på mandag. Nå har sjokoladegiganten Snickers kastet seg på bølgen. De har lovet at om statsminister Boris Johnson gjør mandag til en såkalt bank Holiday, skal de endre navnet på Snickers tilbake til Marathon, som den faktisk het i England fram til 1990.

Flere tusen har kastet seg på og støtter kampanjen i sosiale medier, selv om bare litt over 1200 har skrevet under på underskriftsaksjonen deres.

Dette er ikke første gang i EM Snickers har klart å skaffe seg oppmerksomhet for et sånt stunt. Sjokoladen, som er sponsor til både England og Skottland, gjorde et liknende stunt i begynnelsen av mesterskapet.

Da Skottland skulle spille sin åpningskamp i EM, klokken 14 på en mandag, satte de og i gang en kampanje for å få en nasjonal fridag i Skottland, så skottene kunne få se landslaget sitt spille sin første mesterskapskamp på over 20 år, uten videre suksess. Men da som nå, sikret de seg mye oppmerksomhet i sosiale medier og i pressen.

Powered by Labrador CMS